• rozwiń
    • WIG20 2212.15 +1.32%
    • WIG30 2500.06 +1.21%
    • WIG 57986.45 +0.99%
    • sWIG80 11453.40 +0.21%
    • mWIG40 3649.14 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Elektryczność to luksus

Elektryczność to luksus
Foto: sxc.hu Foto: Energia jak dobro luksusowe

Polski klient firm energetycznych płaci, ale wymagać nie może – taki czarny obraz wyłania się z wyników badania zleconego przez Urząd Regulacji Energetyki, o którym pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Pod względem jakości dostaw energii i jakości obsługi klienta Polska stoi na szarym końcu w Europie.

Wyniki badania URE są zatrważające. W niektórych miejscowościach w naszym kraju na przyłączenie do sieci czeka się nawet 540 dni. Często zdarza się też, że energetycy wyłączają prąd bez zapowiedzi częściej niż w innych krajach. Nieplanowana przerwa zdarza się nawet cztery razy w roku na 1,5 godziny. Kiedy dostawca zapowiada przerwę, to pozwala sobie jednorazowo nawet na cztery godziny ciemności. Na szczęście takie sytuacje zdarzają się rzadziej – dwa razy do roku - pisze "DGP".

Rzadkością nie są także błędy w rachunkach. Średnio w ciągu roku 1 proc. wystawionych faktur trzeba korygować – to setki tysięcy rachunków. Firma rekordzista poprawiała prawie 16 proc. faktur - podkreśla "DGP".

Źle wypadamy też na tle innych krajów Europy. Z grudniowego raportu Rady Europejskich Regulatorów Energii wynika, że Polska zajęła ostatnie miejsce wśród badanych krajów pod względem liczby i okresu trwania niezapowiadanych przerw w dostawach - informuje gazeta.

bgr ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane