• rozwiń

Dziś nowy iPod

Dziś nowy iPod
Foto: macamour.com Foto: Czy tak będzie wyglądał nowy dotykowy iPod?

Steve Jobs wytoczy dziś swoje najcięższe działo - nowego iPoda. Muzyczny odtwarzacz zrewolucjonizował rynek muzyczny i zmienił wizerunek Apple. Czy na wieczornej prezentacji firma pokaże coś na jego miarę? Raczej nie...

Poza pokazaniem nowego dotykowego iPoda i odświeżonego iPoda Nano, podczas prezentacji ma dojść do "czegoś przełomowego" - tak przynajmniej twierdzi Seth Weintraub z "Computerworld", który jest głównym dostarczycielem poufnych informacji o produktach Apple. Nieoficjalnie mówiono o odświeżonej serii MacBooków (laptopy) ze szklanymi touchpadami, jednak najpewniej tak się nie stanie - uważa Weintraub. Nie spodziewajmy się produktu na miarę pokazanego 7 lat temu iPoda. Ale fanów Apple każda nowinka jest już wyjątkowym wydarzeniem...

Nowy, bo dotykowy?

Firma Apple już wydając pierwszego iPoda ogłosiła, że pod względem technicznym jest to niemal idealny produkt. I choć jakość dźwięku wcale nie była zachwycająca (szczególnie w porównaniu do stawiającej na ten właśnie aspekt konkurencji, m.in. firmy iRivier), jego innowacyjność zachwyciła cały świat. Przełomowa była bowiem nawigacja w białym pudełku (jeszcze dość opasłym), oparta o charakterystyczne kółko. Wzorowa akcja marketingowa zrobiła resztę.

Nowy iPod przede wszystkim ma po raz kolejny pokazać konkurencji, gdzie jej miejsce - przynajmniej zdaniem entuzjastów białych gadżetów ze srebrnym jabłkiem. Oni na pewno kupią nowy odtwarzacz, choćby mieli wszystkie pozostałe iPody w swojej szufladzie. Jak bowiem mawia prezes Apple Jobs: Jeśli zawsze chcesz najnowszego i najlepszego, wtedy musisz kupować nowego iPoda co najmniej raz na rok.

1. Tablet z systemem operacyjnym iPhone'a
2. Odświeżona linia MacBook'ów
3. iPod-komputer, z wyświetlaczem nagłownym
4. AppleTV - serwis firmy
5. Szczegóły postępującej choroby Jobsa...

Lista Weintrauba z (nie)możliwymi tematami konferencji

Czym jednak nowy produkt może się wyróżniać? Specjaliści i fani Apple są zgodni: będzie dotykowy (jak iPhone), multimedialny (jak iPhone) i najpewniej tańszy (jak wiadomo co)...

Zdrowy czy nie?

Kilka miesięcy temu świat obiegła informacja o śmiertelnej chorobie nowotworowej szefa Apple. Konferencja, zaplanowana na wtorkowy wieczór (czasu polskiego) będzie, poza prezentacją produktów, okazją do zobaczenia, w jakim stanie znajduje się legendarny wizjoner firmy. Pojawiały się bowiem pogłoski, że został on "cudownie" wyleczony, lub że nawet nie był chory.

Jak jest na prawdę, wie tylko Jobs i jest to jego prywatna sprawa (choć rzutuje na wyniki firmy). Nie ulega jednak wątpliwości, że skuteczny marketing jest największym dziełem firmy Apple. Większym nawet niż iPod.

PRZECZYTAJ O RYNKOWYCH SUKCESACH FIRMY APPLE

Staszek Maksymowicz/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane