• rozwiń
    • WIG20 2183.25 +0.85%
    • WIG30 2470.27 +0.77%
    • WIG 57418.58 +0.69%
    • sWIG80 11429.60 -0.17%
    • mWIG40 3647.38 +0.29%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

"Dziennik Gazeta Prawna" ma nowego naczelnego

"Dziennik Gazeta Prawna" ma nowego naczelnego
Foto: TVN24 Foto: Tomasz Wróblewski pokieruje "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Tomasz Wróblewski będzie nowym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej". Wróblewski zastąpi Michała Koboskę, który wraca do wydawnictwa "Axel Springer Polska".

Wydawca "DGP" spółka Infor Biznes nie potwierdziła jak dotąd informacji o zmianie naczelnego. Według nieoficjalnych informacji PAP ze źródeł zbliżonych do wydawcy "DGP", Wróblewski oficjalnie zostanie zaprezentowany w redakcji w czwartek.

Po odejściu z "DGP" Kobosko pozostanie wydawcą "Newsweek Polska", obejmie też funkcję wydawcy polskiej edycji miesięcznika "Forbes".

Według nieoficjalnych informacji, poszukiwania nowego redaktora naczelnego trwały od kilku miesięcy, a decyzję o odejściu z gazety podjął sam Kobosko.

Jak podaje PAP, podejmując decyzję ws. jego następcy, oprócz Wróblewskiego udziałowcy "DGP" brali też pod uwagę m.in. Jarosława Srokę (b. naczelny "Gazety Prawnej" i Tomasza Lisa (autor "Tomasz Lis przedstawia w TVP2).

Kobosko kierował "Dziennikiem Gazetą Prawną" od samego początku. Gazeta powstała z połączenia dwóch tytułów: "Dziennika Polska Europa Świat" i "Gazety Prawnej" zadebiutowała jesienią 2009 r. po tym jak w czerwcu ub.r. porozumieli się wydawcy obu tytułów: Axel Springer objął 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes, wnosząc do niej "Dziennik" oraz serwis internetowy Dziennik.pl. Wcześniej Kobosko był m.in. redaktorem naczelnym "Newsweek Polska".

Tomasz Wróblewski publikuje ostatnio w "Rzeczpospolitej". Wcześniej był członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym w Grupie Wydawniczej Polskapresse (wydawca m.in. dziennika "Polska"). Z wydawnictwa odszedł jesienią 2008 r. Jeszcze wcześniej Wróblewski był m.in. pierwszym redaktorem naczelnym polskiej edycji "Newsweeka".

Jak podał w środę "Presserwis", właśnie wydawca "Newsweeka" - Axel Springer Polska, który jest jednocześnie udziałowcem Infor Biznes, miał mieć obecnie zastrzeżenia do kandydatury Wróblewskiego na naczelnego "DGP".

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane