• rozwiń

Drastycznie droga infolinia

Drastycznie droga infolinia
Foto: TVN24 Foto: Zanim wybierzesz się w podróż, sprawdź pociąg i... infolinię

Zanim wybierzesz się w podróż sprawdź rozkład jazdy pociągów i... infolinię. Połączenie może okazać się bardzo kosztowne. Prawie 10 zł trzeba zapłacić za każdą minutę połączenia z infolinią, która udziela informacji na temat połączeń kolejowych - powiadamia "Dziennik Polski".

Przed wakacjami wiele osób szuka informacji o tym, jakim pociągiem dojechać na drugi koniec Polski i jak wybrać najdogodniejsze połączenie. Najprostsze wydaje się wykręcenie numeru informacji kolejowej (022) 94-36. Przy próbie przed południem automat informuje, że czas oczekiwania na rozmowę wynosi 5 minut. Po południu automat znowu nakazuje oczekiwanie, ale tym razem już przez 10 minut.

"Proszę czekać na połączenie"

Wystarczy wykręcić numer 0-300-300-000. Cena za minutę połączenia to 2 zł 6 gr brutto". Ale linia przekierowuje na numer infolinii 0-300-900-115. Tym razem cena za minutowe połączenie to już 9 zł 91 gr brutto.

kosztowne połączenia

Ratunkiem dla niecierpliwych może okazać się płatna infolinia. Wystarczy wykręcić numer 0-300-300-000. Na wstępie padają słowa: "Cena za minutę połączenia 2 zł 6 gr brutto". Po komunikacie, że infolinia w godz. 7-21 udziela informacji o rozkładach jazdy PKS i PKP, padają jednak kolejne słowa, że w "chwili obecnej wszyscy nasi konsultanci są zajęci, prosimy o oczekiwanie". W kolejnym komunikacie: - "dla państwa wygody uruchomiliśmy dodatkowy numer infolinii 0-300-900-115". Jednak po wykręceniu tego numeru nie ma już żadnych wątpliwości, że ktoś próbuje na dzwoniących zarobić spore pieniądze. Tak jak przy pierwszej infolinii, i tu połączenie rozpoczyna się od komunikatu, ale tym razem cena za minutowe połączenie to już 9 zł 91 gr brutto.

Kto zarabia na podróżnych?

Pracownicy Telekomunikacji Kolejowej, która odpowiada za uruchamianie infolinii i rozkład jazdy w Internecie, nie ukrywają zaskoczenia. - Mamy podpisaną umowę jedynie z Telekomunikacją Polska na infolinię o rozkładzie jazdy pociągów, ale tam opłaty na pewno nie są tak duże - powiedziała gazecie Alicja Kozłowska z TK PKP. - Będziemy wyjaśniać tę sprawę i szukać firmy, która uruchomiła infolinię. Wygląda na to, że ktoś przy telefonie wykorzystuje nasz rozkład jazdy z Internetu, bo z nikim nie podpisywaliśmy umowy o udostępnienie rozkładu. Alicja Kozłowska zapewniła dziennik, że sprawa będzie wyjaśniana szybko, ponieważ klienci mogą sądzić, że to PKP pobiera tak słone opłaty za informacje, choć w rzeczywistości nie ma z tym nic wspólnego.

mpj/tr

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane