• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Dolina Lotnicza kryzysu się nie boi

Dolina Lotnicza kryzysu się nie boi
Foto: sxc.hu Foto: Dolina Lotnicza rozwija skrzydła

Są w Polsce miejsca, do których gospodarczy kryzys nie dociera - np. tzw. Dolina Lotnicza, czyli kompleks zakładów rozlokowanych wokół Rzeszowa i Mielca. Lotniczy potentat Goodrich za 131 mln zł zbuduje tam fabrykę - pisze "Rzeczpospolita".

Jak pisze "Rz", fabryka Goodrich powstanie w sąsiedztwie nowych zakładów niemieckiego producenta silników samolotowych MTU. Do inwestycji w Dolinie Lotniczej szykują się także Kanadyjczycy z VAC Aero (wyrafinowana obróbka części lotniczych) oraz Ultratech – prywatna firma, która jest dostawcą części dla Boeinga.

Mimo kryzysu inwestorom, którzy upatrzyli sobie podkarpacką Dolinę Lotniczą, nie opadają skrzydła. Przeciwnie, bawarski MTU już rozkręca biuro konstrukcyjne, które zatrudni 100 inżynierów (cała załoga fabryki ma liczyć 418 osób).

Kryzys nie wszystkim szkodzi

Determinacja zachodnich koncernów nie dziwi Marka Bujnego, wiceprezesa podkarpackiej Doliny Lotniczej i właściciela Ultratechu. – Dla globalnych potentatów właśnie kryzys to czas inwestowania w regionach, które dają szansę na obniżenie kosztów produkcji – podkreśla w rozmowie z "Rz".

Mariusz Błędowski, dyrektor Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec, którą upatrzył sobie przemysł związany z awiacją, przewiduje, że wartość nowych inwestycji lotniczych sięgnie 1,2 mld zł. W zeszłym roku w SSE zainwestowano w 22 przedsięwzięciach rekordową kwotę 3,5 mld zł. – Przedsiębiorcy działają ostrożniej, ale na razie nie planują pod dyktando kryzysu – mówi Błędowski.

bgr ram

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane