• rozwiń
    • WIG20 2207.25 -1.02%
    • WIG30 2509.43 -0.87%
    • WIG 58447.30 -0.69%
    • sWIG80 11609.77 +0.04%
    • mWIG40 3809.56 +0.31%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Dobrze nas obsługują w e-sklepach

Dobrze nas obsługują w e-sklepach
Foto: sxc.hu Foto: Lubimy kupować w siecie

Wartość handlu internetowego w Polsce rośnie w imponującym tempie. W sieci kupujemy coraz więcej, a jak wynika z badań - jesteśmy z tych zakupów bardzo zadowoleni. Wybierając e-sklep bardziej niż jakością obsługi kierujemy się jednak bezpieczeństwem transakcji - wskazuje "Rzeczpospolita".

Wartość handlu internetowego w Polsce rośnie w imponującym tempie. Zaledwie pięć lat temu, w 2003 r., łączna wartość sprzedaży w e-sklepach i na aukcjach w internecie wynosiła 738 mln zł. W ubiegłym roku przekroczyła 8 mld zł, z czego 4,6 mld przypadło na aukcje, a ponad 3,4 mld na sklepy. E-zakupy robi już ponad 5,8 mln Polaków.

Mimo to dopiero latem tego roku przeprowadzono pierwsze w historii polskiego e-commerce kompleksowe badanie jakości obsługi klienta w Internecie - zauważa "Rzeczpospolita". Raport przygotowały firmy PBI, IAB Polska oraz InteliWISE. Okazało się, że polscy internauci w czasie zakupów online najbardziej zainteresowani są nie towarem, ale bezpieczeństwem własnych danych.

Najważniejszym wymogiem stawianym e-sklepom jest poufność. Tak wskazało aż 45 proc. badanych. Dla porównania, szybka realizacja zamówienia jest istotna dla zaledwie 28 proc. ankietowanych. Na dalszy plan schodzą także inne cechy e-sklepów. Jako najważniejszą 37 proc. respondentów wskazało rzetelną informację o ofercie, łatwość dostępu do informacji wybrało 35 proc., a wygodę korzystania ze strony 31 proc.

– Bezpieczeństwo prywatnych danych jest podstawą udanej transakcji w internecie. Uważamy, że klienci będą zawsze zwracać uwagę na tę kwestię, niezależnie od tego, czy informacje o nich w rzeczywistości będą dobrze lub źle zabezpieczone – powiedział „Rzeczpospolitej” Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań w PBI.

Liczą się komentarze innych

Imponujący jest ogólny poziom satysfakcji klientów z jakości obsługi w e-sklepach. Aż 81 proc. kupujących zadeklarowało różne stopnie zadowolenia ze sposobu traktowania przez internetowych sprzedawców.

– Aż 55 proc. kupujących było „raczej zadowolonych”, więc jednak mieli jakieś zastrzeżenia – zaznacza Sławomir Pliszka. – Mimo to wynik bardzo zaskakuje. Może znaczenie mają niższe ceny. Zadowolenie z nich może rzutować na ocenę całej transakcji – zastanawia się Magda Borowik, analityk IDC Polska.

Jak jednak przekonuje Tomasz Bator, wiceprezes Agito.pl, największego sklepu internetowego w Polsce (120 mln zł obrotu w 2007 r.), kluczowa jest dostępność opinii wystawionych przez poprzednich klientów.

– Znajdziemy je nie tylko w portalach aukcyjnych, ale także w porównywarkach cenowych, które odpowiadają za połowę wejść na naszą stronę internetową. Zła obsługa klienta będzie skutkować negatywnymi komentarzami. W dobrze prowadzonym sklepie powinny one stanowić promil wszystkich wystawionych opinii – stwierdził.

bgr/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane