• rozwiń
    • WIG20 2064.12 -0.69%
    • WIG30 2365.71 -0.84%
    • WIG 55227.60 -0.73%
    • sWIG80 11570.82 -0.55%
    • mWIG40 3756.24 -0.97%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-16 17:15

Dostosuj

Czytamy coraz mniej gazet

Czytamy coraz mniej gazet
Foto: TVN24 Foto: Kolejny miesiąc z rzędu zmniejsza się sprzedaż gazet

Wydawcom gazet kryzys zagląda w oczy. Od kilku miesięcy regularnie zmniejsza się sprzedaż dzienników. Jak rekompensują straty? Podwyżkami cen gazet i reklam - pisze "Rzeczpospolita".

O zmianie cenników poinformowała „Gazeta Wyborcza” . Ceny reklam w wydaniu ogólnopolskim oraz pięciu dodatkach - w tym w „Gazecie Telewizyjnej” wzrosły od 2 stycznia średnio o 7,9 procent.

Zmieniły się też ceny reklam i ogłoszeń w niektórych wydaniach lokalnych. Tego samego dnia „Gazeta Wyborcza” podniosła cenę egzemplarzową.

To samo uczynił wydawany przez wydawnictwo Axel Springer Polska „Dziennik”.

Jak podaje "Rzeczpospolita", najnowsze dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy potwierdzają regularny spadek sprzedaży większości największych gazet. Najwięcej w porównaniu z listopadem ubiegłego roku wcześniej stracił „Dziennik”, Flagowy tytuł Axel Springer stracił 16,1 procent, a jego sprzedaż wynosiła w listopadzie 150,5 tys. egzemplarzy.

Niewiele lepsze wyniki odnotowuje "Rzeczpospolita". Jej sprzedaż z wynikiem 152,6 tys. egzemplarzy spadła o 13,3 procent.

Do góry tylko "Super Express"

Wciąż najlepiej sprzedaje się "Fakt" - także należący o Springera. Ale jego sprzedaż także spadła o 7,2 procent (481,6 tys. egzemplarzy).

„Gazeta Wyborcza” sprzedała 409 tys. egzemplarzy, a więc o 5,6 procent mniej niż w roku ubiegłym.

Jedynym tytułem z czołówki, którego sprzedaż nie spadła, był „Super Express” - ten wynikiem 203,2 tys. egzemplarzy zanotował wzrost o 0,3 procent.

„Rzeczpospolita” sprzedawała średnio 152,6 tys. egz. Spadek o 13,3 proc. to m.in. wynik wysokiej sprzedaży w listopadzie 2007 roku, kiedy „Rz” promowała zmianę formatu.

Spadki dotknęły też bazujący na gazetach regionalnych projekt „Polska The Times”. Łączna sprzedaż 18 gazet ukazujących się pod tym logo wynosiła w listopadzie ubiegłego roku 331,9 tys. egz., czyli aż o 18,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jak wynika z danych zgromadzonych przez serwis wirtualnemedia.pl, w listopadzie tego roku "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita" i "Dziennik" sprzedały łącznie w listopadzie 712 tys. egzemplarzy. Przed rokiem - 751 tys. egzemplarzy.

eq/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane