• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Czas na ekspansję polskich firm za granicą. Wsparcie od BGK

Czas na ekspansję polskich firm za granicą. Wsparcie od BGK
Foto: sxc.hu Foto: Budżet Funduszu Ekspansji Zagranicznej wyniesie 100 mln złotych

Bank Gospodarstwa Krajowego będzie wspierał polskie inwestycje za granicą, a małe i średnie firmy będą mogły skorzystać ze wsparcia w wysokości od kilku do kilkunastu milionów złotych w ramach specjalnego programu BGK i ministerstwa skarbu.

W początkowym okresie budżet Funduszu Ekspansji Zagranicznej wyniesie 100 mln złotych, w ciągu siedmiu lat ma jednak wzrosnąć do 1,5 mld zł - poinformował w czwartek na konferencji prasowej w siedzibie BGK w Warszawie minister skarbu Włodzimierz Karpiński.

Ekspansja przyniesie korzyści

Analizy resortu skarbu wykazały, że blisko 39 proc. małych i średnich przedsiębiorstw wyraża zainteresowanie ekspansją zagraniczną, a jednocześnie 90 proc. z nich finansuje się tylko z własnych środków - powiedział minister. Dodał, że w tej sytuacji fundusz "jest jak najbardziej celowym strumieniem wsparcia finansowego dla tych, którzy chcą się rozwijać".

Obecny na konferencji prasowej prezes Banku Gospodarstwa Krajowego Dariusz Kacprzyk tłumaczył, że celem programu "Inwestycje Polskie" będzie wspieranie ekspansji w celu zdobycia nowych rynków zbytu, jak i rozwoju firm poprzez zwiększenie sprzedaży. Pozwoli też na wsparcie konkurencyjności, dostęp do surowców, nowych technologii i wiedzy, a także osiągnięcie zysków kapitałowych.

Szef BGK podkreślił, że ekspansja ma przynieść korzyści Polsce, a nie innym państwom.

Klienci, którzy wiedza czego chcą

Program formalnie rozpocznie się w I kwartale 2015 roku. Obecnie znajduje się w fazie analiz. - Rozmawiamy już z paroma firmami - wspomniał Kacprzyk.

Bank od małych i średnich firm będzie przede wszystkim wymagał pomysłu na obecność za granicą; firma uczestnicząca w programie powinna mieć już rozpoznany rynek, wiedzieć, że jej towar znajdzie nabywców, czy znaleźć partnera miejscowego. - Zależy nam przede wszystkim na zidentyfikowaniu klientów, którzy wiedzą czego chcą i tylko im brakuje jakiegoś finansowania - podkreślił prezes BGK.

W programie nie przewiduje się żadnych ograniczeń geograficznych. - Mówimy raczej, że każdy pomysł na ekspansję jest dobry dla nas - podkreślił Kacprzyk.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane