• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Co z tą wódką?

Co z tą wódką?
Foto: TVN24 Foto: Co z tą wódką?

W morzu światowych alkoholi, wbrew obiegowym opiniom, nasze marki niewiele znaczą. Alkohol znad Wisły rzadko trafia do kieliszków na całym globie - pisze "Puls Biznesu".

Z najnowszego zestawienia 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie, które przygotował Impact Databank, wynika, że polskie marki wódek są daleko od podium.

Najwyżej notowany jest Sobieski (Grupa Belvedere), który - według danych za 2010 r. - zajmuje 32. miejsce na świecie ze sprzedażą na poziomie 3,1 mln 9-litrowych kartonów. Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) zajmuje dopiero 57. miejsce ze sprzedażą na poziomie 1,8 mln kartonów. W pierwszej setce mamy też jeszcze Luksusową (1,1 mln k.)

Na światowych rynkach dominuje Johnnie Walker (whisky), przed Smirnoffem (wódka) i Hennessy (koniak).

Abyśmy znowu brylowali, potrzebna jest pomoc państwa - apeluje rodzima branża. I prosi o symbol: w czasie polskiej prezydencji w UE wznośmy toasty naszą wódką, a nie francuskim szampanem - pisze "Puls Biznesu".

bgr/k

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane