• rozwiń

Chrapka na "polskie funty"

Chrapka na "polskie funty"

600 tysięcy imigrantów z Polski zamieszkujących obecnie Wielką Brytanię zarabia 4 miliardy funtów rocznie - szacuje Centre for Economics and Business Research. Dlatego banki na Wyspach toczą zażartą batalię o zdobycie dla siebie choć części tej sumy i przygotowują specjalne oferty skierowane m. in. do naszych rodaków.

W środę na brytyjskim rynku debiutuje najnowsza oferta przygotowana przez Lloyds TSB. Jest to rachunek bieżący zawierając tzw. ”money transfer card” czyli kartę transferową - dodatkową kartę do konta, za pomocą której krewny w Polsce jest w stanie wypłacać pieniądze z konta otworzonego przez klienta banku w Wielkiej Brytanii. LLoyds TSB stworzył swoją ofertę po tym gdy tylko w zeszłym roku Polacy otworzyli w nim 125 tysięcy rachunków bieżących.

Polacy są teraz największą zagraniczną grupą klientów tego banku. Nowe ”Srebrne Konto”, którego wprowadzenie wiązało się także z zatrudnieniem znaczącej liczby pracowników mówiących po polsku oraz ułatwieniem procedury otrzymania karty kredytowej, jest odpowiedzią na oferty przedstawione już wcześniej przez konkurencyjne banki, takie jak HSBC czy Barclays, które również uznały polską społeczność za nowy, strategiczny rynek.

HSBC w zeszłym roku wprowadził tzw. ”rachunek paszportowy”, który można otworzyć zanim jeszcze osoba przyjedzie do Wielkiej Brytanii, a także oferuje zniżki na usługi transferu pieniędzy.

W odpowiedzi Lloyds TSB przedstawił swoją ofertę konta, które oferuje także roczne ubezpieczenie podróżne na terenie Europy, które do tej pory było niedostępne dla świeżo przybyłych imigrantów. Bank do nowego konta oferuje także kartę, działającą na podobnych zasadach, co druga karta debetowa. Może ona zostać zasilona przez posiadacza konta odpowiednią ilością gotówki i wysłana do członków jego rodziny, aby ci mogli korzystać z niej w swoim kraju. Karta może być następnie zasilana przez telefon. Bank odkrył bowiem, że wielu Polaków wysyłało do rodziny lub przyjaciół swoje karty debetowe a sami zostawali w Wielkiej Brytanii bez dostępu do gotówki.

Nie tylko instytucje finansowe zwietrzyły nadarzającą się okazję. Główni detaliści starają się coraz częściej trafić w gusta polskich klientów. Tesco twierdzi, że polska żywność jest najszybciej rozwijającą się grupą asortymentową wśród produktów regionalnych, jakie kiedykolwiek wprowadzono do sprzedaży. Heinz natomiast wprowadził do sprzedaży w Wielkiej Brytanii markę Pudliszki, w skład której wchodzą gotowe polskie dania.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane