• rozwiń
    • WIG20 2229.92 -0.18%
    • WIG30 2531.47 0.00%
    • WIG 58851.05 +0.17%
    • sWIG80 11605.03 +0.29%
    • mWIG40 3797.96 +1.36%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Budimex nawalił, ale wraca na Okęcie

Budimex nawalił, ale wraca na Okęcie
Foto: TVN24 Foto: 1701BUDIMEX2.avi

Czy firma "Budimex" jednak dokończy Terminal 2 na warszawskim Okęciu? Niewykluczone. Prezes "Budimexu" Marek Michałowski poinformował na antenie TVN CNBC Biznes, że prowadzi w Ministerstwie Infrastruktury rozmowy w tej sprawie.

- W środę odbyło się spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury. Rozmowy dotyczyły pomocy konsorcjum w przygotowaniu i otwarciu Terminala 2 przed terminem [wyznaczonym przez układ z] Schengen - powiedział w TVN CNBC Biznes prezes spółki Budimex Marek Michałowski. - Dzisiaj rozmowy będą kontynuowane. Jeśli wrócimy, prace muszą być skończone do 28 marca. Terminal trzeba otworzyć i uruchomić przed końcem lutego - dodał.

Wicepremier infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz wyjaśnił, że ponowna współpraca z Budimexem podyktowana jest niemożnością znalezienia innych wykonawców. - Wąskim gardłem są roboty związane z najwyższymi technologiami i uruchomienie urządzeń, które odpowiadają za bezpieczeństwo lotu, nadawanie bagażu i sterowanie rękawami. Takie prace wykonują fachowe firmy, których jest niewiele - tłumaczył.

Jarmuziewicz dodał też, że nowa umowa, na pewno nie przekroczy 5 mln euro, a decyzja o jej podpisaniu ma zapaść w ciągu tygodnia.

"Zdążymy"

Optymistami są przedstawiciele portów lotniczych. - Terminal 2 na warszawskim lotnisku Okęcie zostanie uruchomiony przed 28 marca - poinformował w czwartek rzecznik PPL Artur Burak.

Zastępca dyrektora Biura Rozbudowy Portu Lotniczego Andrzej Warchoł podczas konferencji prasowej, na której zaprezentowano dziennikarzom nowy terminal, powiedział, że obecnie wykonywane są prace instalacyjne.

Chodzi o montaż urządzeń wzmacniających dźwiękowy system ostrzegawczy (był to jeden z powodów opóźnień w odbiorze Terminala 2 od poprzedniego wykonawcy). W terminalu prowadzone są także roboty wykończeniowe części komercyjnej, czyli sklepów i kawiarni.

Już siedem miesięcy opóźnienia
Inwestycja, która ciągnie się od trzech lat, po dwukrotnej renegocjacji cen jest warta prawie 250 milionów dolarów. Po wielokrotnym przesuwaniu terminów zakończenia prac, miała być gotowa w maju zeszłego roku. W październiku ówczesny minister transportu Jerzy Polaczek polecił zerwać kontrakt z hiszpańsko-polskim konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela.

Główną przyczyną opóźnienia był brak zgody straży pożarnej na wpuszczenie pasażerów do nowej hali odlotów. Eksperci stwierdzili, że będzie tam bezpiecznie, jeśli m.in. zainstaluje się 20 uchylnych okien i wymieni 100 z trzech tysięcy głośników na mocniejsze. Po wyrzuceniu konsorcjum wykonawczego z placu budowy, nadzór nad tymi pracami przejęły Polskie Porty Lotnicze.

Problem w tym, ze czas goni, bo do 28 marca terminal musi być gotowy. Tego dnia polskie lotniska mają wejść do strefy Schengen.

mpj/bgr

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane