• rozwiń
    • WIG20 2229.92 -0.18%
    • WIG30 2531.47 0.00%
    • WIG 58851.05 +0.17%
    • sWIG80 11605.03 +0.29%
    • mWIG40 3797.96 +1.36%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Biznes otrzyma nagrody za wspieranie sztuki

Najbardziej hojni i najbardziej pomysłowi mecenasowie kultury ze świata biznesu zostaną wyróżnieni nagrodami ARTS & BUSINESS AWARDS 2007. To już trzecia edycja konkursu, w którym docenia się owocną współpracę światów biznesu i kultury.

- W tym roku najwięcej projektów zgłoszono w kategorii Partnerstwo Arts & Business. Wniosek zatem taki, że sponsoring kultury i sztuki rozumiany jest nie tylko jako narzędzie marketingowe firm lub forma przetrwania dla instytucji kultury, lecz jako forma współpracy obu stronom - podkreśliła Agata Podczaska, założyciel Commitment to Europe arts & business. - Cieszy także fakt, że większość zgłoszonych projektów to przykłady sponsoringu wieloletniego, długofalowego – dodała.

Na tegoroczną edycję nadesłano ponad 80 zgłoszeń. Wśród nich są zarówno duże międzynarodowe korporacje, jak i średnie oraz małe przedsiębiorstwa, a także instytucje kultury: galerie, muzea, teatry.

Ostatecznie nominowano do nagrody 26 podmiotów w pięciu kategoriach. Zwycięzców poznamy 22 listopada podczas uroczystej gali wręczenia statuetek hotelu Le Regina w Warszawie. Wyłoni ich Kapituła Konkursu, w skład której wchodzą uznani przedstawiciele biznesu, kultury i mediów. Są wśród nich przedstawiciele Amerykańskiej Izby Handlowej, Samsung Electronics Polska, Banku BPH, PricewaterhouseCoopers, Teatru Bajka, Biura Promocji Miasta Warszawy, COMITMENT TO EUROPE arts & business, Media & Marketing Polska oraz tvn24.pl. Dwa te ostatnie media - oprócz Radia PIN i Proto.pl - objęły patronat nad konkursem.

Nominowani w poszczególnych kategoriach:
PARTNERSTWO ARTS & BUSINESS
- AMS SA i Krakowskie Biuro Festiwalowe
- Bank BPH i Muzeum Narodowe w Krakowie
- Bank Zachodni WBK i Zachęta Narodowa Galeria Sztuki
- Grupa Lotos SA i Państwowa Opera Bałtycka
- Południowy Koncern Energetyczny SA i Teatr Śląski w Katowicach

WYDARZENIE ROKU ARTS & BUSINESS
- Otwarcie Pałacu Biskupa Erazma Ciołka przy współpracy z Bank BPH i PZU Życie SA
- Coke Live Music Festival przy współpracy z Coca Colą
- Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage przy współpracy z Fundacją Tumult
- Szósty Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi przy współpracy z Kompanią Piwowarską, marką Pilsner Urquell
- Wydanie Płyty Agi Zaryan "Umiera Piękno" z okazji 63. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego oraz koncert w Muzeum Powstania Warszawskiego przy współpracy z Polską Telefonią Cyfrową

ARTS & BUSINESS SPONSOR
Duże przedsiębiorstwa
- AMS SA
- Cemex Polska Sp. z o.o.
- Elektrociepłownie Wybrzeże SA
- PZU SA

Małe i średnie przedsiębiorstwa
- Efect – Doradztwo finansowe
- Independent Telecommunications Consulting Sp. z o.o.
- Odlewnia „Tarnów“ Sp. z o.o.
- Trias Sp. z o.o.

PROJEKT CCR (nagroda za prowadzenie działań realizujących postulat odpowiedzialności biznesu za kulturę)
- Współpraca z Krakowskimi Szkołami Artystycznymi, Antalis Poland
- „Duety”, Bank Société Générale SA Oddział w Polsce
- Dyptyk konkursowy „Artystyczna podróż Hestii“ i „Artystyczny Indeks Hestii“, Ergo Hestia SA
- Ochrona Zabytków Narodowych, PZU SA
- Samsung Art Master, Samsung Electronics Poland

MISTRZOWSKIE ZARZĄDZANIE KULTURĄ
- Krakowskie Biuro Festiwalowe
- Łodź Art Center
- Teatr Śląski
- Muzeum Narodowe w Krakowie
- Opera Nova w Bydgoszczy

Dotychczas Kapituła Arts & Business Awards oceniła już ponad 230 projektów. W poprzednich edycjach nagrodę otrzymały m.in. takie firmy i instytucje jak: Accenture, Bayer, BPH, BZWBK, Filharmonia Narodowa, Galeria Zachęta, Hewlett Pacard Polska, PKN Orlen czy Teatr Muzyczny Roma.

Organizator konkursu, Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business powstała w 2003 r. Jej misją jest inicjowanie współpracy oraz aktywne uczestnictwo we wzajemnym wspieraniu działań światów biznesu i sztuki. Fundacja organizuje ponadto własne projekty, m.in. ogólnopolską akcję wspierania czytelnictwa „Czytelmanię” oraz kampanię na rzecz popularyzacji zaawansowanych technologii w edukacji oraz kulturze wśród ludzi młodych „Digital Culture”. Partnerami Fundacji są instytucje kulturalne oraz firmy zaangażowane w działania wspierające i promujące kulturę i sztukę. CTE współpracuje z międzynarodową siecią instytucji i stowarzyszeń Arts & Business, m.in. z European Committee for Business, Arts and Culture (CEREC), Arts & Business Council w Nowym Jorku i Foundation Prométhéa w Brukseli.

Więcej informacji oraz regulamin konkursu na stronie www.cte.org.pl

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane