• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Bez Plusa w Ruchu

Bez Plusa w Ruchu
Foto: sxc.hu Foto: Głucho na linii Polkomtel-Ruch

Od 1 września posiadacze telefonów w należących do Polkomtela sieci Simplus, Sami Swoi, czy 36,6 nie będą mogli doładować swoich kont w kioskach Ruchu. Spółka nie przedłużyła wygasającej umowy z operatorem. W związku z tym, że chce on ściąć marże dla dystrybutorów doładowań do swoich pre-paidów, na podobną decyzję mogą zdecydować się kolejni sprzedawcy.

O tym, że na linii operatorzy - dystrybutorzy iskrzy, wiadomo już było od jakiegoś czasu. Pierwszy na zerwanie współpracy właśnie z Polkomtelem zdecydował się Ruch.

- Z uwagi na upływ terminu na jaki została zawarta i brak nowej umowy lub aneksu do umowy, uległa rozwiązaniu "Umowa sprzedaży Telekart w Terminalach" z dnia 18 maja 2005 r. z Polkomtelem. Przedmiotem Umowy była sprzedaż doładowań elektronicznych kart pre-paid - poinformował w komunikacie Ruch.

Walka o trzy procent

Dalej możemy przeczytać, że zarząd Ruch popiera postulaty pozostałych dystrybutorów doładowań kart pre-paid zrzeszonych w Forum Dystrybutorów Prepaid, którzy "oczekują ustalenia jasnego, przejrzystego i uwzględniającego realia rynkowe harmonogramu i zasad dalszej współpracy z Polkomtelem".

Ich zdaniem, obecne działania Polkomtela narażają dystrybutorów na utratę rentowności dystrybucji starterów i doładowań kart pre-paid. – Chcą zmniejszyć naszą prowizję o trzy procent. To nie do przyjęcia, bo to cała marża, jaka nam pozostaje, po odjęciu zysku detalicznych sprzedawców zasileń – tłumaczył jakiś czas temu na łamach "Gazety Prawnej" Maciej Topolski, rzecznik Kolportera S.A. Ta firma obsługuje w Polsce 18,5 tys. terminali do doładowywania telefonów.

Do tej pory dystrybutorzy kupowali doładowania z 7-9-procentowym upustem.

Polkomtel mimo wszystko uspokaja. – Prowadzimy regularne negocjacje z naszymi partnerami handlowymi, a celem tych działań jest przede wszystkim dobro konsumentów – zapewnia Adam Suchenek, rzecznik firmy.

– Nie widzimy zagrożenia dla naszej sieci sprzedaży w zakresie jakichkolwiek usług – podkreśla.

mkg/sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane