• rozwiń
    • WIG20 2183.25 +0.85%
    • WIG30 2470.27 +0.77%
    • WIG 57418.58 +0.69%
    • sWIG80 11429.60 -0.17%
    • mWIG40 3647.38 +0.29%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Będzie nowa hybryda? Toyota chce pozostać liderem

Będzie nowa hybryda? Toyota chce pozostać liderem
Foto: toyota.com Foto: Toyota Camry to flagowy model japońskiej firmy

Nowy projekt modeli Camry i Prius to wyzwania jakie stawia sobie Toyota. Dzięki temu motoryzacyjny gigant che utrzymać pierwszą pozycję w swojej klasie. Ale recepty na sukces wcale nie są takie oczywiste.

Toyota może utracić pozycji lidera jeżeli w najbliższym czasie nie pokaże czegoś nowego. Od 12 lat hitem amerykańskiego rynku jest model Camry. Bardzo dobrze sprzedaje tam również hybrydowy Prius. W ubiegłym roku na amerykańskie drogi wyjechało ponad 200 tys. nowych sztuk modelu. Prace nad następną generacją tych kultowych modeli trwają, a kierownictwo Toyoty nie ujawnia wielu szczegółów.

Bardziej sportowo

Szef studia projektowego Toyoty w USA Kevin Hunter podkreśla, że celem następnego Camry jest "bardziej emocjonalny i przekonujący projekt". Podczas wywiadu na targach motoryzacyjnych w Detroit przekonywał, że w pomimo dobrej sprzedaży tego modelu, w przyszłości "trzeba stworzyć jeszcze lepszy projekt".

Prezes Akio Toyoda, wnuk założyciela firmy, naciska na projektowanie w bardziej sportowym duchu. Takie krok byłby oderwaniem od bieżącej stylizacji Camry i Priusa, które stanowiły w zeszłym roku około jednej trzeciej całej amerykańskiej sprzedaży Toyoty. - Znalezienie właściwej równowagi będzie bardzo trudne - stwierdził analityk rynku Jack Nerad.

Ograniczone możliwości

Baza użytkowników i klientów modelu Camry szacowana jest na 5 mln. Dlatego też istnieją granice, poza które firma nie może wyjść projektując nowy model. - Nie chciałbym iść tak daleko mówiąc, że możemy ryzykować, ale musimy pójść przynajmniej bardziej agresywnie. Przy obecnym Camry byliśmy chyba trochę zbyt konserwatywni - podkreślił szef amerykańskiej zespołu sprzedaży Toyoty Kazuo Ohara.

Dodał, że następna wersja modelu będzie lepsze pod względem wnętrza i użytych materiałów oraz "bardziej emocjonalna" w wyglądzie zewnętrznym. Na razie nie wiadomo, kiedy nowe Camry i Prius trafią do sprzedaży. W 2013 roku sprzedaż Camry wyniosła ponad 408 tys. sztuk. Na drugim miejscu w klasie była honda Accord (ponad 366 tys. sztuk).

"Pionier"

Podobny problem Toyota ma z Priusem. Na początku produkcji model ten był przykładem zaawansowanego napędu hybrydowego. Od tego czasu na rynku pojawiły się modele innych marek, w tym samochody w pełni elektryczne. - Na początku Prius był pionierem segmentu - podkreśla Jim Lentz, dyrektor generalny Toyota w USA.

Wyzwanie dla projektantów nowej stylizacji Priusa nie jest tak trudne jak w przypadku Camry - uważa Nerad. Jego zdaniem kupujący ten model "są bardziej lojalni wobec nazwy i bardziej skłonni do zaakceptowania czegoś nowego - dodaje.

Projektanci Toyoty przyznają, że ulepszając Priusa trzeba zachować trójkątny profil samochodu dla maksymalnej wydajności i oszczędności paliwa. - Następny Prius jest w trudnej sytuacji, ponieważ hybrydy stały się już jedną z podstawowych technologii na rynku - zauważa Tokuo Fukuichi z Toyoty. Dodaje, że receptą będzie wyjątkowy wygląd i najmniejsze na świecie zużycie paliwa.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane