• rozwiń
    • WIG20 2300.64 -0.26%
    • WIG30 2636.16 -0.35%
    • WIG 59764.73 -0.35%
    • sWIG80 11870.86 -0.06%
    • mWIG40 4005.13 -0.78%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:07

Dostosuj

Barbie coraz mniej atrakcyjna. Spada sprzedaż kultowej lalki

Foto: PAP/EPA Foto: Sprzedaż lalek Barbie spadła

Klienci coraz rzadziej sięgają po flagowy produkt firmy Mattel, czyli lalkę Barbie. Wszystkiemu winna jest technika. Dzieci chętniej bawią się telefonami i tabletami. Sprzedaż Mattela, giganta na rynku zabawek, spadła niespodziewanie w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Przemysł zabawkarski przeżywa trudne chwile z powodu rosnącego zainteresowania dzieci smartfonami i tabletami. Wyniki Mattela ratują świetnie sprzedające się lalki Monster High. Tylko sprzedaż lalek Barbie spadła o 13 proc. Nieco mniejszy spadek odnotowano w grupie samochodów zabawek Hot Wheels i Matchbox  o 11 proc.

Rok wyzwań

- 2013 był rokiem wyzwań i przekształceń w sprzedaży detalicznej - powiedział prezes i dyrektor wykonawczy Mattela Bryan G. Stockton. - Nie sprawdziły się nasze oczekiwania co do  wzrostu za czwarty kwartał i cały ubiegły rok, głównie w wyniku osłabienia na rynku amerykańskim - dodał.

Na koniec grudnia 2013 r. zyski Mattela wyniosły 369,2 mln dol. w porównaniu do 306,5 mln w 2012 r. Jednak przychody netto ze sprzedaży spadły o 6,3 proc. z 2,26 mld dol. do 2,11 mld dol. Analitycy ankietowani przez Reutersa spodziewali się przychodów rzędu 2,37 mld dol.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane