• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-15 17:15

Dostosuj

Bankowe parcie na szkło - bez skutku

Bankowe parcie na szkło - bez skutku
Foto: TVN24 Foto: Ruszyły wielkie kampanie reklamowe banków w telewizji

Tradycyjnie wraz z początkiem nowego roku ruszyły wielkie kampanie reklamowe banków w telewizji. Efekt - nietrudny do przewidzenia. - Reklamy emitowane w tym samym czasie, w zasadzie dotyczące tego samego produktu, wzajemnie się znosiły - wyjaśnia w rozmowie z "Pulsem Biznesu" przedstawiciel jednego z banków.

Do walki o klienta stanęło równocześnie siedem banków. Jak się okazało, stracili prawie wszyscy. Wyjątkiem jest BZ WBK, który zainwestował w Gerarda Depardieu - i to najwyraźniej się opłaciło.

Ostre starcie siedmiu banków

Reklamy dotyczyły głównie rachunków osobistych - w odróżnieniu od ubiegłego roku, kiedy to zachwalano głównie depozyty. Zeszłoroczna kampania telewizyjna była jednak znacznie skromniejsza - zaledwie trzytygodniowa, a uczestniczyło w niej tylko sześć banków.

Kryzys najwyraźniej został już przełamany, bo tegoroczna kampania reklamowa banków ruszyła już grudniu. Wtedy reklamowały się już cztery banki: BPH, BGŻ, ING Bank Śląski oraz BZ WBK. W styczniu rywalizacja zaostrzyła się - dołączyły kolejne instytucje. W drugiej połowie tego miesiąca oglądaliśmy już reklamy sześciu banków. W lutym dołączył siódmy.

- Na całym rynku panuje ożywienie i w lutym wystąpiła duża nadpodaż, ponieważ reklamodawców było więcej nie tylko w branży bankowej - wyjaśnia prezes domu mediowego Omnicom Media Group, Jakub Bierzyński.

Zarobiły media, banki na stratach

Z popytu na reklamę cieszyły się stacje telewizyjne, jednak dla banków kampanie te okazały się niemal bezskuteczne. Informacje reklamowe emitowane w tym samym czasie i na ten sam temat - niczym się nie wyróżniały i w związku z tym nie oddziaływały na potencjalnych klientów.

Odniesioną korzyścią chwali się tylko BZ WBK, który dzięki reklamie z Gerardem Depardieu - jak twierdzą przedstawiciele tego banku - już po dwóch tygodniach od startu kampanii otwiera do 2,5 tys. rachunków dziennie.

mon ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane