• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: 2019-07-19 17:15

Dostosuj

AOL.pl chce być nr 1

AOL.pl już jest i chce zagrozić największym - czytamy w "Gazecie Wyborczej". - Nadszedł ten moment, gdy polski rynek internetowy zacznie się bardzo szybko rozwijać. Dlatego wchodzimy - mówił szef AOL Europe otwierając nowy portal.

W środę na inauguracyjnej konferencji prasowej w Warszawie dwaj menedżerowie AOL Europe wcisnęli guzik, którym symbolicznie odpalili serwis AOL.pl. Po sali i na telebimie biegał Running Man - żółty ludzik, maskotka AOL.

Gigant ruszył na wschód...

Polska to pierwszy kraj Europy Centralnej, do którego wchodzi AOL. Koncern przywołał szacunki, wedle których wydatki na reklamę w internecie w Polsce będą co roku rosnąć w tempie 23 proc., a w roku 2011 osiągną 160 milionów euro.
- Z naszych obserwacji wynika, że rynek internetowy zaczyna się bardzo szybko rozwijać wtedy, gdy 50 proc. mieszkańców kraju ma dostęp do internetu. W Polsce właśnie nadszedł ten moment - mówił Dana Dunne.

...choć może tam już nic nie znaleźć

Jakkolwiek te dane wydają się nieco przesadzone (dane firmy SMG/KRC mówią raczej o 40 proc. populacji z dostępem do sieci), to i tak w kuluarach krążyła opinia, że światowy potentat pojawia się za późno, gdy karty na polskim rynku portali wydają się w dużej mierze rozdane.

Dunne kilkakrotnie zastrzegał, że spółka nie podaje żadnych danych ani prognoz na temat swoich lokalnych rynków. Nie odpowiada na pytanie o cenę domeny AOL.pl, którą koncern musiał odkupić od małej spółki Apollo Online z Olkusza. Dunne ujawnił jedynie, że liczy na jedno z czołowych miejsc na polskim rynku internetu i e-reklamy. Musiałby więc zagrozić pozycji portali Onet, Interia, WP, O2 czy Gazeta.pl.

Czy Running Man będzie w Polsce biegał czy raczej człapał? Zdecydują internauci. AOL.pl na początek zaoferował im bezpłatne konta e-mailowe bez limitu pamięci i komunikator internetowy, serwis z wiadomościami (głównie z agencji PAP, będą też informacje o gwiazdach popkultury dostarczane przez portal Gazeta.pl, klipy z serwisu Filmweb i horoskop), popularny na świecie odtwarzacz multimedialny Winamp oraz serwisy AOL Video i AOL Foto - ten ostatni także z nieograniczoną pojemnością.
- AOL Foto pozwala użytkownikom na zamieszczanie zdjęć bez pogarszania ich jakości, tj. w pełnej rozdzielczości i bez kompresji - podkreślał Ariel Eckstein z AOL Europe.

AOL to spółka z wielkimi tradycjami internetowymi, należąca do koncernu medialno-rozrywkowego Time Warner. W Europie firma prowadziła dotąd lokalne portale w dziewięciu państwach, z jej usług korzysta kilkadziesiąt milionów osób.

mkg

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane