• rozwiń
    • WIG20 2169.54 -0.68%
    • WIG30 2492.43 -0.67%
    • WIG 56347.07 -0.38%
    • sWIG80 11565.09 -0.49%
    • mWIG40 3875.42 -0.48%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 12:22

Dostosuj

AOL kupuje Huffington Post

AOL kupuje Huffington Post
Foto: huffingotnpost.com Foto: AOL kupuje Huffington Post

Huffington Post, najbardziej wpływowy lewicowy portal w USA, zostanie sprzedany internetowemu gigantowi AOL za 315 milionów dolarów. Jego założycielka Arianna Huffington będzie odpowiadać za zawartość wszystkich informacyjnych przedsięwzięć AOLa.

Kontrakt został zawarty w niedzielę i natychmiast podany do publicznej wiadomości. AOL zapłaci za Huffington Post 315 milionów dolarów, z czego 15 mln. w akcjach. Będzie to największa inwestycja czołowego dostawcy usług internetowych od czasów jego nieudanej fuzji z Time Warner.

Huffington u sterów

Arianna Huffington, blogerka, publicystka i telewizyjna komentatorka, już teraz uważana za jedną z najbardziej wpływowych postaci na amerykańskiej lewicy, jeszcze powiększy swoje imperium. Kontrakt gwarantuje jej posadę szefowej i redaktor naczelnej nowo powstałej Huffington Post Media Group oraz kontrolę nad całą redakcyjną zawartością mediów AOL, w tym nie tylko nad lokalnymi, krajowymi i finansowymi serwisami, ale także portalami w rodzaju MapQuest czy Moviefone.

Według „New York Timesa” nowe medialne imperium może mieć do 100 milionów użytkowników miesięcznie tylko w USA. Huffington Post wystartował sześć lat temu jako niewielki portal z blogami, a inwestycja kosztowała milion dolarów. Dziś Huffingtona odwiedza miesięcznie 25 milionów użytkowników, a w zeszłym roku przyniósł 60 milionów zysku.

"1 plus 1 równa się 11"

- Ten ruch świadczy o tym, że firma inwestuje. W tym przypadku to odważna inwestycja, która wpisuje się w naszą strategię. Myślę, że to jedna z tych sytuacji gdzie 1 plus 1 równa się 11 – ogłosił szef AOL, Tim Armstrong. A Arianna Huffington podkreśliła, że choć znają się tylko kilka miesięcy, od początku „praktycznie kończyli za siebie zdania”. – To naprawdę niesamowite, jak wspólne są nasze wizje – dodała.

„NY Times” zauważa jednak, że oddanie tak dużej kontroli „carycy blogosfery” i robienie z niej twarzy kompanii to dla AOL, które dotychczas stawiało na apolityczność, spore ryzyko. Znana z lewicowych sympatii Huffington zapewniła jednak, że polityka nie będzie miała wpływu na zarządzanie.

kaw/fac/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane