• rozwiń
    • WIG20 2191.61 -0.61%
    • WIG30 2491.65 -0.57%
    • WIG 58053.03 -0.42%
    • sWIG80 11621.13 -0.07%
    • mWIG40 3823.88 +0.09%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Amerykanie nie lubią diamentów

Amerykanie nie lubią diamentów
Foto: sxc.hu Foto: Diament piękny i niechciany

Amerykańscy konsumenci wydali o około 20 proc. mniej na damskie ciuchy, elektronikę użytkową i biżuterię w okresie listopada i grudnia, co prognozuje największy spadek sprzedaży w okresie przedświątecznym w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci.

Obniżki cen o 70 proc. lub więcej wprowadzone przed Świętami przez sieci detaliczne i inne zachęty zahamowały spadek sprzedaży i spowodowały, że wydatki konsumenckie spadły zaledwie o 4 proc. w ciągu dwóch ostatnich miesięcy roku - podaje instytucja monitorująca rynek SpendingPulse. Jednak wliczając to wydatki na paliwa, sprzedaż spadła o 8 proc.

Handel plajtuje

Kilkanaście sieci detalicznych zgłosiło się do sądów o ochronę przed wierzycielami. Jednak przynajmniej część pieniędzy klientów sieci detalicznych zasiliła sklepy internetowe. Amazon.com ogłosił w piątek, że miał najlepszy w historii sezon świąteczny, a szczyt zamówień przypadł na 15 grudnia.

I tak SpendingPulse, należąca do wydającej karty płatnicze sieci MasterCard podaje, że od 1 listopada do 24 grudnia sprzedaż damskich ubrań spadła 23 proc., a męskich o 14 proc. Sprzedaż elektroniki użytkowej spadła o 27 proc., a dóbr kosztujących więcej niż 1.000 dolarów jeszcze bardziej.

Najgorzej jednak sprzedaje się biżuteria, w tym najlepsi przyjaciele kobiety - diamenty. Sprzedaż dóbr luksusowych spadła w USA w tym okresie aż o 35 proc.

ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane