• rozwiń
    • WIG20 2105.88 -0.20%
    • WIG30 2409.13 -0.26%
    • WIG 56121.78 -0.15%
    • sWIG80 11637.53 +0.40%
    • mWIG40 3765.22 -0.58%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Amerykanie na potęgę kupują auta. Najlepsze wyniki od 30 lat

Foto: Reuters TV Foto: W USA rośnie sprzedaż nowych aut

Amerykanie na potęgę kupują nowe auta. Podczas gdy w Europie rynek jest w stagnacji, za oceanem sprzedaż nowych samochodów wzrosła w ub. roku o ponad 13 proc., czyli najwięcej od prawie 30 lat.

Według danych specjalistycznej firmy Autodata, w 2012 r. Amerykanie kupili 14,49 mln nowych samochodów osobowych i ciężarówek, czyli o  13,4 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Był to największy procentowy wzrost sprzedaży od roku 1984 - podaje serwis Wardsauto.com.



Zdaniem Associated Press, do takiego wzrostu sprzedaży przyczyniły się tanie kredyty na zakup samochodów, większe zaufanie do stanu gospodarki i bardzo duży wybór nowych modeli.

Osoby, które dotąd trzymały swoje stare auta, są obecnie bardziej skłonne zawierać transakcje typu "trade in", czyli kupować (przeważnie na raty) nowe samochody z odliczeniem kwoty, jaką uzyskali u dealera za stary samochód.

Co się najlepiej sprzedaje

Największy, bo aż 35-procentowy, wzrost sprzedaży zanotował Volkswagen, co jest jednym z najlepszych wyników w historii przemysłu motoryzacyjnego. Przebojem rynkowym okazał się w kategorii aut średniej wielkości nowy Passat, którego sprzedaż wzrosła  o 413 proc. w porównaniu z rokiem 2011.



Sprzedaż samochodów Chryslera (kontrolowanego obecnie przez włoskiego Fiata) wzrosła o 21 proc. (1,65 mln aut), głównie dzięki dobrym wynikom sprzedaży minivana Dodge Caravan i SUV-a Jeep Grand Cherokee. Był to najlepszy wynik tego producenta od 5 lat.

Japońska Toyota sprzedała w roku ub. 2,08 mln samochodów, czyli o 27 proc. więcej niż w dwóch poprzednich latach, które nie należały do udanych. Bardzo dobry wynik uzyskała też Honda sprzedając o 24 proc. swoich samochodów więcej.

Natomiast amerykańskie giganty motoryzacyjne - General Motors i Ford osiągnęły znacznie słabsze wyniki. GM zwiększył sprzedaż o 3,7 proc. (2,6 mln egzemplarzy) a Ford o 4,7 proc. (2,25 mln aut).

Spadł udział w rynku obu tych koncernów - odpowiednio do 17,9 i 15,5 proc. Ponadto zarówno u GM jak i u Forda spadła sprzedaż najbardziej luksusowych, a więc i najdroższych modeli - Cadillaca (GM) i Lincolna (Ford)

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane