• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Amelia Łukasiak na czele stacji Ruperta Murdocha

Amelia Łukasiak na czele stacji Ruperta Murdocha
Foto: TVN24 Foto: TV Puls podkręca atmosferę w eterze

Amelia Łukasiak, do tej pory szefowa programów informacyjnych TV Puls, została tymczasowym prezesem tej stacji

- Zmiana jest "czysto techniczna" i poprzedni prezes Farell Meisel wróci na swoje stanowisko, gdy tylko otrzyma nowe pozwolenie na pracę - podkreśla szef Rady Nadzorczej TV Puls Dariusz Dąbski.

Meisel jest Amerykaninem i reprezentuje w TV Puls jednego z udziałowców - koncern medialny News Corp.; prezesem TV Puls był od ok. dwóch miesięcy. - Ponieważ dobiega końca tymczasowe pozwolenie na pracę pana Meisela, zdecydowaliśmy się nie ryzykować i w oczekiwaniu na uzyskanie przez niego nowego pozwolenia powołaliśmy panią Łukasiak - powiedział Dąbski, wyrażając wdzięczność Łukasiak, że zgodziła się na ten krótki czas objąć fotel prezesa.

Łukasiak pracuje w TV Puls od 1 lipca; wcześniej była zastępcą redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej". Łukasiak pracowała już też wcześniej w Pulsie - w 2001 r. została tam szefową programu informacyjnego "Wydarzenia" (program zniknął z anteny w 2002 r.).

Oprócz Łukasiak w zarządzie Pulsu zasiadają: przedstawiciel franciszkanów o. Mariusz Słowik i dyrektor finansowy Beata Dymacz.

News Corp. jest udziałowcem TV Puls, niszowej stacji prowadzonej przez ojców dominikanów, od czerwca 2006 r. Koncern posiada połowę udziałów spółki TV Inwestycje, do której należy 70 proc. stacji. Druga połowa spółki należy do Prowincji Ojców Franciszkanów, którzy ponadto posiadają 25 proc. bezpośrednich udziałów w Pulsie. Pozostałe 5 proc. należy do Dariusza Dąbskiego. News Corp. w sumie zainwestowała w polską telewizję ok 50 mln dol. i zapowiada, że będzie inwestować, tyle, ile potrzeba.

Rupert Murdoch, prezes News Corporation, już dawno mówił, że zbyt późno zainteresował się polskim rynkiem telewizyjnym. Do stajni potentata mediowego, do której należą m.in. brytyjskie gazety "The Daily Telegraph", "The Times", "The Sun", amerykański "The New York Post", telewizja FOX i serwis internetowy MySpace.

W ostatnich dniach aktywność Murdocha w sprawie polskiej stacji znacznie wzrosła. Biznesmen spotkał się m. in. z premierem Jarosławem Kaczyńskim i odwiedził swój nowy nabytek. Wizyta zbiegła się z rozpisaniem przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji konkursem na częstotliwości naziemne dla telewizji o zasięgu nie pokrywającym całego terytorium Polski. Do tej pory były one przeznaczone dla nadawania cyfrowego, jednak stało się tajemnicą poliszynela, że pasma ma zająć właśnie TV Puls.

Wygląda na to, że niszowa stacja ze znikomą oglądalnością i zasięgiem, to już przeszłość. Murdoch wchodzi bowiem do gry "na poważnie".

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane