• rozwiń
    • WIG20 2317.17 +0.60%
    • WIG30 2667.09 +0.68%
    • WIG 59852.70 +0.63%
    • sWIG80 11656.13 +0.15%
    • mWIG40 4074.92 +0.95%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Alibaba wchodzi w świat futbolu. Wystarczyło 15 minut i alkohol

Alibaba wchodzi w świat futbolu. Wystarczyło 15 minut i alkohol
Foto: Thomas Lombard/CC BY-SA 3.0/http://commons.wikimedia.org Foto: Siedziba główna Alibaba Group w Hangzhou w zachodnich Chinach

Alibaba, chiński koncern z branży e-handlu kupi od firmy deweloperskiej Hui Evergrande Real Estate za 1,2 mld juanów (192 mln dolarów) udziały w Guangzhou Evergrande - najpopularnejszej piłkarskiej drużynie w Państwie Środka. Transakcja została zawarta w ciągu 15 minut, kiedy prezesi obu firm spotkali się na drinka.

Największy internetowy sprzedawca w Chinach pozyska 50 proc. udziałów Guangzhou Evergrande - triumfatora Azjatyckiej Lidze Mistrzów w 2013 r. Oferta sprzedaży wyszła od prezesa Evergrande Real Estate Hui Ka Yana, który na spotkaniu z prezesem Alibaby Jackowi Ma zaproponował mu udziały w klubie.

Przypadek

- Kilka dni temu w Hongkongu przez przypadek go upiłem i powiedziałem mu, że moja drużyna piłkarska planuje emisje akcji i zebranie pieniędzy na wsparcie rozwoju strategicznego. Spytałem się, czy dołączy. Odpowiedział, że tak. Sprawę zakończyliśmy w 15 minut - powiedział Hui Ka Yan.

Klub Guangzhou Evergrande ma wyemitować nowe akcje i przyciągnąć nowych inwestorów. Po tej emisji, Alibaba oraz Evergrande Real Estate będą miały po 30 proc. udziałów w tej drużynie.

Drużyna Guangzhou Evergrande stała się popularna, kiedy w zeszłym roku jako pierwsza chińska drużna wygrała Azjatycką Ligę Mistrzów. Sukces przyszedł w momencie, kiedy drużyna narodowa nie potrafi zakwalifikować się do piłkarskich mistrzostwa świata od 2002 roku, a czołowi futbolowi działacze w kraju siedzą w wiezieniu za korupcję i ustawianie wyników meczów.

Debiut budzi emocje

Alibaba przygotowuje się do debiutu na amerykańskiej giełdzie. Eksperci przewidują, że może to być prawdziwe „wejście smoka”. Debiut giełdowy będzie zapewne jednym z największych IPO w historii i może przewyższyć wartość oferty publicznej Facebooka sprzed dwóch lat.

Firma z Hangzhou ogłosiła niedawno przeprowadzenie transakcji w sektorach finansowym i rozrywkowym.  W marcu poinformowała o zainwestowaniu 692 mln dolarów w Inime Retail - właściciela domów towarowych i supermarketów. W ub. miesiącu koncern kupił 10 proc udziałów w Singapore Post, aby rozwinąć swoją logistykę w Azji Południowo-Wschodniej.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane