• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Alibaba rozpalił zmysły inwestorów, teraz musi pokazać konkrety. Zainwestuje w Hollywood?

Alibaba rozpalił zmysły inwestorów, teraz musi pokazać konkrety. Zainwestuje w Hollywood?
Foto: Thomas Lombard/CC BY-SA 3.0/http://commons.wikimedia.org Foto: Siedziba główna Alibaba Group w Hangzhou w zachodnich Chinach

Kiedy chiński gigant e-handlu zadebiutował na amerykańskiej giełdzie w połowie września, eksperci prognozowali, że pociągnie notowania indeksów w górę. Od pierwszego zamknięcia kursu Alibaba zyskała 7 proc., a od kursu debiutu ponad 20 proc. Dzięki poniedziałkowej sesji spółka jest obecnie więcej warta niż Wal-Mart - pisze CNN Money. Dziś ma pokazać pierwszy raport z zysków od debiutu. Inwestorzy będą zadowoleni?

Analitycy spodziewają się zysku firmy w wysokości ok. 970 mln dolarów i 44 centów na akcję. Byłby to wzrost o 20 proc. większy w porównaniu z wynikami firmy w ubiegłym roku. Według prognoz o 45 proc., do 2,6 mld dolarów wzrosnąć ma też sprzedaż.

Jak zauważa CNN Money, Alibaba będzie prawdopodobnie zmuszony do wykazania większych zysków i lepszych prognoz dotyczących przychodów. Analitycy szczególną uwagę kierują na segment mobilny firmy. Konsensus rynkowy mówi o cenie za akcję na poziomie 110,32 dolarów, czyli 10 proc. wyższej niż obecnie.

Wartość rynkowa Alibaby to 250 mld dolarów. To więcej niż eBay i Amazon.

CNN Money przywołuje spekulacje, że Alibaba może zainwestować duże pieniądze w hollywoodzkie studio Lionsgate, które stoi za takimi filmami jak "Igrzyska śmierci" i "Zmierzch".

Chiński gigant

Serwis jest nazywany chińskim odpowiednikiem Amazona i eBaya. Z jego pomocą można kupić niemal wszystko - od ubrań przez elektronikę po samoloty. Nie sprzedaje jednak towarów bezpośrednio jak Amazon, ale działa bardziej na zasadzie bazaru, zarówno w relacji B2B (business to business), jak i B2C (bisuness to consumer). Alibaba opiera działalność na tworzeniu platform e-handlowych, na których użytkownicy mogą sprzedawać własne produkty.

W Chinach Alibaba jest odpowiedzialny za 80 proc. sprzedaży online. W ostatnich 12 miesiącach spółka zarobiła 3,7 mld dolarów.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane