• rozwiń
    • WIG20 2200.95 +0.54%
    • WIG30 2501.93 +0.53%
    • WIG 58144.64 +0.45%
    • sWIG80 11589.85 +0.23%
    • mWIG40 3798.73 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-09-13 17:15

Dostosuj

Adidas przegrał z dwoma paskami

Adidas przegrał z dwoma paskami
Foto: sxc.hu Foto: "Dwa paski to nie to samo, co trzy"

- Dwa paski to nie to samo, co trzy - uznał Trybunał Sprawiedliwości UE. Ograniczył tym samym prawo Adidasa do ścigania naśladowców swojego słynnego logo.

Adidas ma za złe, że inni producenci ubrań i butów sportowych, próbują się pod niego podszywać, umieszczając na wyrobach dwa równoległe paski na kontrastowym tle. W ten sposób - argumentuje firma - wprowadzają w błąd konsumentów, którym dwa paski mylą się ze słynnymi trzema paskami, które stały się znakiem rozpoznawczym Adidasa.

Koncern, który bardzo energicznie ściga na całym świecie domniemane podróbki swoich wyrobów, zaatakował konkurentów przed sądem w Holandii. Sprawa dotycząca ochrony trzech pasków na terytorium Beneluksu trafiła aż do sądu najwyższego. Ten poprosił o opinię unijny Trybunał w Luksemburgu.

Paski dla każdego, choć z umiarem

Trybunał uznał jednak, że jeśli konkurencja umieszcza na swoich wyrobach dwa paski w "uczciwych" zamiarach, to nie sposób jej z góry tego zabronić. I że ozdabianie ubrań albo butów dwoma paskami wcale nie kłóci się z przysługującym Adidasowi prawem do ochrony swego logo, czyli trzech pasków.

Orzeczenie nie oznacza jednak, że konkurenci Adidasa mogą do woli obszywać paskami swoje wyroby. Sędziowie zaznaczyli bowiem, że w każdym poszczególnym przypadku do sądu krajowego należy sprawdzenie, czy przeciętny konsument może być wprowadzony w błąd co do pochodzenia ubrań sportowych i rekreacyjnych z motywem umieszczonym w tym samym miejscu i o takich samych cechach, jak motyw pasków Adidasa, z tą tylko różnicą, że składa się z dwóch, a nie z trzech pasków.

Jeśli okaże się, że celem umieszczenia dwóch pasków było wprowadzenie w błąd konsumenta, to produkt może być uznany za podróbkę Adidasa. Wtedy zaś firma będzie miała podstawy, by domagać się sankcji wobec nieuczciwego producenta.

Konkurenci Adidasa oczywiście odżegnują się od chęci naśladowania słynnego logo, twierdząc, że dwa paski umieszczają na swoich wyrobach wyłącznie w celach dekoracyjnych.

mkg/iga

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane