• rozwiń
    • WIG20 2153.38 +0.23%
    • WIG30 2438.49 +0.28%
    • WIG 56751.67 +0.18%
    • sWIG80 11448.99 -0.25%
    • mWIG40 3615.17 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:59

Dostosuj

28 proc. firm w UE czynna na portalach społecznościowych. W Polsce – 19 proc.

28 proc. firm w UE czynna na portalach społecznościowych. W Polsce – 19 proc.
Foto: west.m CC BY 2.0 Flickr Foto: W UE w 2013 roku 73 proc. firm zatrudniających co najmniej 10 osób miało stronę internetową

28 proc. firm w krajach Unii Europejskich wykorzystywało w 2013 roku portale społecznościowe, tj. Facebook. W Polsce – 19 proc. O wiele więcej, bo 66 proc. polskich firm, ma strony WWW.

W krajach UE 11 proc. stron firm korzystało ze stron udostępniających treści multimedialne, czyli YouTube, 10 proc. z blogów i 6 proc. z narzędzi dzielenia się wiedzą (pochodne Wikipedii). Jednak tylko 8 proc. badanych firm ma oficjalną politykę wykorzystywania mediów społecznościowych.

Jak podał we wtorek Eurostat 30 proc. firm w krajach UE używało co najmniej jednego rodzaju mediów społecznościowych, by poprawić swoją widoczność w internecie - wynika z badania.

W poszczególnych krajach UE wykorzystywanie mediów społecznościowych wahało się od 15 proc. na Łotwie do 55 proc. na Malcie. W Polsce odsetek ten wyniósł 19 proc., podobnie jak we Francji i w Rumunii. Tylko 16 proc. firm czeskich wykorzystuje media społecznościowe. Są one natomiast popularne w Holandii (wykorzystuje je 50 proc. firm), w Irlandii (48 proc.), w Szwecji (45 proc.) i w Wielkiej Brytanii (42 proc.), a także w Danii (40 proc.), Austrii (39 proc.), na Litwie i na Cyprze (po 38 proc.) oraz w Chorwacji (37 proc.).

WWW bardziej dynamiczne

W 2013 roku 73 proc. firm zatrudniających co najmniej 10 osób miało stronę internetową. Odsetek ten wzrósł o 6 pkt proc. w stosunku do 2010 r. Jak zauważa Eurostat w ostatniej dekadzie nastąpił zwrot ze "statycznych" stron internetowych firm do "funkcjonalnych", za pośrednictwem których można np. dokonać zamówienia. Mają one również linki do mediów społecznościowych wykorzystywanych przez firmy.

Największym odsetkiem firm posiadających strony internetowe odznaczają się kraje nordyckie. Około 90 proc. firm zatrudniających co najmniej 10 osób w Finlandii, Danii i Szwecji miało w 2013 roku strony internetowe. W Austrii było to 86 proc. firm, a w Niemczech i Holandii - 84 proc. firm.

Najmniej stron internetowych mają przedsiębiorstwa w Rumunii (42 proc.), Bułgarii (47 proc.), na Łotwie (56 proc.), w Portugalii (59 proc.), w Grecji i na Węgrzech (po 61 proc.). W Polsce odsetek ten wyniósł 66 proc.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane