• rozwiń

1600 razy droższa oferta wygrała przetarg. LOT protestuje

1600 razy droższa oferta wygrała przetarg. LOT protestuje
Foto: TVN24 Foto: Centralizując zamawianie biletów chciano ograniczyć koszty

Tylko 1 gr chciał za zarezerwowanie biletu LOT, podczas, gdy jego konkurent – 16 zł. Jednak zwycięzcą przetargu, ogłoszonego przez rządowe Centrum Usług Wspólnych na bilety lotnicze dla przedstawicieli różnych instytucji, została firma First Class. Teraz LOT w odwołaniu złożonym w Krajowej Izbie Odwoławczej domaga się unieważnienia wyników przetargu - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Warunki rozstrzygniętego pod koniec września przetargu to 100 mln zł na 40 tys. biletów lotniczych dla przedstawicieli 49 instytucji.

– Centralizując zamawianie biletów lotniczych, chcieliśmy ograniczyć koszty. Inaczej w każdej instytucji potrzebny byłby człowiek do tych zadań i w dodatku nie zawsze potrafiłby znaleźć najkorzystniejsze połączenia – wyjaśniają w rozmowie z gazetą przedstawiciele CUW.

Lepsza wyszukiwarka? LOT: To nieprawda

First Class złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik postępowania.

LOT

Oceniający oferty brali pod uwagę ceny za wystawienie biletu (80 proc. oceny) oraz wyszukiwarkę połączeń (pozostałe 20 proc.).

Mimo, iż oferta LOT-u była znacznie korzystniejsza, lepiej oceniono ofertę First Class. Wynikało z niej, że wyszukiwarka gwarantuje dostęp do oferty 636 przewoźników, natomiast system LOT-u - do 598.

Jednak LOT twierdzi, że jego konkurent podał nieprawdziwe dane. "First Class złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik postępowania" – napisali przedstwiciele LOT w odwołaniu złożonym w Krajowej Izbie Odwoławczej. Domagają się też unieważnienia wyników przetargu.

(...) Potwierdzam, że nasze narzędzie spełnia oczekiwania administracji.

Magda Szczepaniak, First Class

Jako dowód przywołują oficjalną stronę internetową firmy, na której napisano, że wyszukiwarka dociera do 470 linii lotniczych.

- Jesteśmy w trakcie przygotowywania odpowiedzi na wniesione odwołanie. Do tego czasu nie będziemy szczegółowo komentować sprawy, ale potwierdzam, że nasze narzędzie spełnia oczekiwania administracji – powiedziała w rozmowie z "DGP" Magda Szczepaniak z First Class.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane