• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: 2019-07-19 17:15

Dostosuj

100 mln na promocję Polski

100 mln na promocję Polski
Foto: 2012.org.pl Foto: Stadion Narodowy - to tu rozpocznie sie Euro 2012

100 milionów zł ma kosztować promocja Polski za granicą przed Euro 2012. A plan tej promocji spółka PL. 2012 ma mieć gotowy "już" w listopadzie tego roku. Także jesienią, ale dopiero 2010 r. mają ruszyć pierwsze działania promocyjne - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".

– To mają być założenia programowe i plan działania, a nie kilkusetstronicowy dokument, który trafi za chwilę na półkę. Zależy nam na jak najszybszym przejściu do działania – mówi DGP o pracach nad strategią Paweł Madler, koordynator krajowy ds. komunikacji i promocji spółki PL.2012.

Z informacji gazety wynika, że PL.2012 chce postawić na wizerunek Polski - kraju nowoczesnego, o bogatej kulturze, atrakcyjnego turystycznie i przychylnego biznesowi.

100 mln to dopiero początek?

Piłkarskie mistrzostwa mają być okazją do ofensywy reklamowej w największych państwach Europy. Część kampanii ma też być skierowana do samych Polaków. Według szacunków PL.2012, kampania promocyjna wymaga około 100 mln zł. – Myślę, że 100 mln zł to byłby taki budżet minimum. Ale zdajemy sobie sprawę, że jest kryzys – mówi Madler.

Według ekspertów, z którymi rozmawiali dziennikarze gazety - i to może nie wystarczyć. Zwłaszcza, że polskich promotorów czeka starcie z czarnym PR-em: - Dziś można się spotkać z opiniami, że w Polsce nie ma hoteli, nie ma jak dolecieć, nie ma autostrad, jest brudno. Już słyszałem o akcjach typu: Śpij w Niemczech, jedź na mecz do Polski. Nie dziwię się. Dzięki Euro poważnie rozwiniemy się ekonomicznie i staniemy się dla wielu krajów coraz silniejszą konkurencją w wielu dziedzinach. Nie wszystkim zależy, by nam ten turniej wyszedł – podkreśla Jacek Bochenek, dyrektor Projektu Euro 2012 w firmie konsultingowej Deloitte.

Trzeba wiedzieć, jak to się ma zwrócić

– W reklamie wydać można każde pieniądze, i to nieefektywnie. By powiedzieć, ile pieniędzy potrzebujemy, trzeba najpierw wiedzieć, co chcemy osiągnąć, jak ta inwestycja ma się zwrócić: na przykład ile osób ma odwiedzić Polskę, o ile wzrosnąć mają inwestycje. Mając takie założenia, jesteśmy w stanie precyzyjnie policzyć, ile trzeba wydać pieniędzy – mówi Tadeusz Żórawski, prezes domu mediowego Universal McCann, który pracuje dla takich firm jak LOT, Mastercard czy Microsoft.

Zrealizowane w tym roku w Polsce Mistrzostwa Europy w koszykówce Eurobasket 2009 nie miały szerokiej promocji, co media oceniły zgodnie jako "promocyjne fiasko". Podobnie było z siatkarskimi ME rozgrywanymi w Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi i Wrocławiu.

//kdj/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane