• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: 2019-05-24 17:15

Dostosuj

Będzie większa wyprzedaż ubrań? Sieci zawalczą o klientów

Będzie większa wyprzedaż ubrań? Sieci zawalczą o klientów
Foto: lppsa.com Foto: Kurs grupy LPP znajduje się od dwóch dni pod silną presją z powodu rozczarowujących wstępnych wyników za II kwartał

LPP, właściciel marek odzieżowych Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay i Tallinder, mocno traci na wartości. W kolejnych miesiącach sieć będzie musiała zmierzyć się ze wzrostem płacy minimalnej. A konkurencja nie śpi - oceniają eksperci. Polska firma musi walczyć o klientów, m.in. z hiszpańską Zarą.

W II kwartale zysk netto spółki LPP spadł o 35 proc. rok do roku, a w całym I półroczu - o 75 proc.  Pierwsza połowa roku była więc dla spółki stracona. Słabo się też rozpoczął trzeci kwartał. W lipcu spółka zanotowała spadek marż, sierpień może być nadal słaby.

- LPP musi obniżyć wysokie zapasy, by mieć miejsce na nową kolekcję i zapowiadaną większą liczbę modeli. To może oznaczać wielką wyprzedaż w sierpniu - ocenił Marcin Stebakow z DM Banku BPS.

Rośnie płaca minimalna

Na zaskakująco wysokie koszty polskiej sieci wskazuje także Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM BOŚ.

- Głównie koszty pracy rosną i ten trend będziemy widzieć w drugiej połowie roku i w przyszłym roku w związku ze wzrostem płacy minimalnej - powiedziała Jaśkiewicz.

Dlatego analitycy oceniają, że po trudnej pierwszej połowie roku słaby dla spółki może być też trzeci kwartał.

- Trzeci kwartał może być jeszcze trudny, ale najgorszy moment w wynikach jest za nami. Nie oczekiwałbym jednak rychłej poprawy, a powolnego wzrostu. Spółka działa w Polsce w trudnym otoczeniu rynkowym, kurs dolara nie sprzyja, wyższych kosztów zakupu nie można przerzucić na klienta - powiedział Bogusz z DM mBanku.

Wyniki września zależeć będą od nowej kolekcji jesień-zima.

- Zobaczymy, jak zostanie przyjęta nowa kolekcja. Konkurencja nie śpi, Zara nadal wywiera presję na marże. Na korzyść LPP działa brak aprecjacji hrywny i rubla w stosunku do dolara i złotówki - ocenił analityk DM Banku BPS Marcin Stebakow.

Notowania spadają

Kurs grupy LPP znajduje się od dwóch dni pod silną presją z powodu rozczarowujących wstępnych wyników za II kwartał. Analitycy zaskoczeni są zwłaszcza wyższymi kosztami ogólnymi, sprzedaży i administracji. Oceniają, że trzeci kwartał może być dla spółki jeszcze trudny. Obok presji na koszty problemem jest spadek marż.

W reakcji na komunikat o wynikach finansowych kurs LPP poszedł mocno w dół. W czwartek akcje odzieżowej grupy potaniały o 6,7 proc. W piątek kurs nadal był dużą presją.

 

LPP przenosi marki na Cypr:

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane