• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-15 17:15

Dostosuj

Scripps Networks Interactive ogłosił wezwanie na akcje TVN po 20 zł za sztukę

Scripps Networks Interactive ogłosił wezwanie na akcje TVN po 20 zł za sztukę
Foto: Scripps Foto: Amerykańska siedziba Scripps Networks Interactive

Należąca do Scripps Networks Interactive spółka Southbank Media Limited ogłosiła wezwanie na 45,63 proc. akcji TVN po 20 zł za sztukę. SNI w wyniku wezwania chce stać się właścicielem 100 proc. akcji TVN.

W ubiegły czwartek Scripps Networks Interactive ogłosił sfinalizowanie przejęcia większościowego pakietu akcji TVN.

Jednak już wcześniej firma zapowiadała, że dodatkowo zamierza zaoferować nabycie pozostałych akcji oraz doprowadzić do wycofania akcji TVN z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

"Nabycie TVN przez SNI umożliwi Spółce dalszą realizację strategii rozwoju międzynarodowego, umacniając pozycję SNI jako kluczowego globalnego gracza na rynku rozrywki telewizyjnej. Transakcja zapewnia Spółce znaczące miejsce na rynku europejskim i stanowi dodatkowy ważny punkt strategiczny dla SNI w jej działalności w Europie. Z dwudziestoletnim doświadczeniem w tworzeniu ważnych treści z zakresu stylu życia, dogłębne zrozumienie tej dziedziny przez SNI będzie bezcenne w procesie dalszej optymalizacji oferty TVN skierowanej do konsumentów i reklamodawców, jak również zwiększy międzynarodową dystrybucję istniejącego portfela kanałów. SNI będzie ściśle współpracować z doświadczonym zespołem kierownictwa Spółki oraz pracownikami w celu dalszego długofalowego rozwoju Spółki" - czytamy w dzisiejszym komunikacie.

Zapisy będą przyjmowane od 24 lipca do 24 sierpnia 2015 r. Przewidywany dzień transakcji nabycia akcji na GPW to 27 sierpnia 2015 r. Z kolei przewidywany dzień rozliczenia transakcji nabycia akcji to 1 września 2015 r.

Medialny potentat

SNI jest jednym z wiodących producentów treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych, takich jak: HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie.

W ujęciu globalnym kanały SNI docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane