• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

"Nie bądź tabletowym rodzicem!". W Polsce wychowuje się tak większość dzieci

"Homo Tabletis" - kampania Fundacji Dzieci Niczyje Odtwórz: "Homo Tabletis" - kampania Fundacji Dzieci Niczyje
Foto: Fundacji Dzieci Niczyje/ FDN | Video: Fundacja Dzieci Niczyje Foto: "Homo Tabletis" - Kampania Fundacji Dzieci Niczyje | Video: "Homo Tabletis" - kampania Fundacji Dzieci Niczyje

Prawie 90 proc. pięciolatków i ponad 40 proc. dzieci do drugiego roku życia korzysta z tabletów i smartfonów - wynika z badań Millward Brown na zlecenie Funacji Dzieci Niczyje. Kampania "Mama, Tata, tablet" ostrzega przed zagrożeniami wynikającymi ze zbyt wczesnego i niekontrolowanego korzystania z urządzeń elektronicznych przez najmłodszych.

Kampania społeczna "Mama, Tata, tablet" ma na celu edukowanie rodziców w obszarze rozważnego korzystania przez ich dzieci z technologii mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

Autorzy kampanii podpowiadają, kiedy i jak udostępnić media elektroniczne, tak by było to z pożytkiem dla najmłodszych i ich rozwoju.

Nowy problem

- Tablety i smartfony stały się popularne zaledwie kilka lat temu, więc ich wpływ na rozwój dzieci dopiero od niedawna jest przedmiotem refleksji naukowców. Niektóre ustalenia badawcze zdecydowanie przestrzegają przed udostępnianiem tych urządzeń dzieciom, podczas gdy inne entuzjastycznie wskazują na pozytywny wpływ korzystania z aplikacji za pośrednictwem urządzeń elektronicznych na rozwój dziecka - mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje.

- Za dostępnymi badaniami przyjęliśmy w FDN założenie, że zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie przez dzieci z urządzeń mobilnych może być dla nich szkodliwe, podczas gdy odpowiednio dobrane treści, dostosowane do wieku dzieci i odpowiednio dawkowane, mogą  pozytywnie wpłynąć na ich rozwój. Kluczem, jak zwykle, jest  umiar. Rekomendujemy, by dzieci do 2. roku życia, nie korzystały z urządzeń typu tablet czy smartfon, później mówimy rodzicowi: sprawuj  kontrolę, towarzysz dziecku, wybieraj  tylko  odpowiednie  treści, unikaj  przesady, nawet jeżeli bardzo Ci to ułatwia życie. Nie bądź tabletowym rodzicem - dodaje Wojtasik.

"Homo Tabletis", czyli ludzkość się cofa

Kampania promowana jest za pomocą kilkuminutowej animacji, która prezentuje nowy gatunek występujący w przyrodzie - "Homo Tabletis". Wskutek korzystania z urządzeń mobilnych, grozi mu ograniczenie liczby połączeń neuronowych powstających w mózgu, co może mieć negatywny wpływ na dalszy rozwój gatunku.

Kampanii dedykowany jest specjalny serwis mamatatatablet.pl, gdzie można znaleźć m.in. wyniki badań oraz wskazówki dla rodziców.

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
jankesJ23
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
serjicalme
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane