• rozwiń
    • WIG20 2235.52 -0.59%
    • WIG30 2531.97 -0.67%
    • WIG 58816.98 -0.55%
    • sWIG80 11572.11 -0.16%
    • mWIG40 3758.82 -0.57%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Volkswagen stawia w Polsce na dostawczaki

Volkswagen stawia w Polsce na dostawczaki
Foto: TVN Foto: Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy VW Caddy

Wytwarzająca samochody użytkowe poznańska fabryka Volkswagena zamierza w tym roku wyprodukować ok. 174 tys. aut - tylko nieznacznie mniej niż przed rokiem. Połowę produkcji ma stanowić nowy VW Caddy czwartej generacji, którego seryjna produkcja ruszy w maju.

W ubiegłym roku poznańska fabryka koncernu Volkswagen wyprodukowała ponad 175,5 tys. aut, ponad 4,6 tys. więcej niż rok wcześniej. W tym roku VW zakłada utrzymanie wielkości produkcji na podobnym poziomie.

Jedyna fabryka na świecie

Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy VW Caddy. W lutym oficjalnie zaprezentowano czwartą generację tego modelu. Do jego produkcji VW Poznań przygotowała się już od połowy ubiegłego roku. Na nowe inwestycje wydano ponad 23 mln euro.

- Były to zarówno niezbędne przebudowy i dopasowania linii produkcyjnej, jak i program szkoleniowy dla pracowników - powiedział prezes VW Poznań Jens Ocksen.

Trzecia i czwarta generacja VW Caddy mają stanowić 89 proc. całej tegorocznej produkcji zakładu. Seryjna produkcja modelu czwartej generacji ruszy w końcu maja. Pozostałe 11 proc. to model VW Transporter T5.

Prezes Ocksen jest przekonany, że podobnie jak poprzednie generacje tego modelu, również Caddy 4 znajdzie uznanie wśród klientów.

Duże powodzenie modelu

Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR ocenił, że prognozy producenta odnośnie wielkości produkcji nowego Caddy (w tym roku ok. 87 tys. egzemplarzy) są prawdopodobne. - Podejrzewam, że nowa generacja już dobrze znanego modelu będzie cieszyła się dość dużym powodzeniem. Trzeba pamiętać, że Poznań to jedyne miejsce produkcji Caddy i jest on sprzedawany na wszystkie rynki – powiedział.

Ekspert zwrócił uwagę, że wszystkie plany dotyczące produkcji w polskich fabrykach motoryzacyjnych zależą od sprzedaży na rynkach poza Polską. Z wyprodukowanych w ubiegłym roku w Poznaniu 175,5 tys. aut jedynie 3,3 tys. sprzedano w Polsce; pozostałe trafiły na zagraniczne rynki. Zdecydowana większość produkcji, bo przeszło 148 tys. aut, to rożne wersje modelu Caddy.

Koncern VW w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.

Nowa fabryka

W 2014 r. Volkswagen ogłosił budowę nowej fabryki koło Wrześni (Wielkopolskie), gdzie będzie powstawać nowa wersja samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ruszyły prace. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w drugiej połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. W fabryce pracę znajdzie ok. 3 tys. osób.

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce ok. 10 tys. pracowników.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane