• rozwiń
    • WIG20 2148.53 -0.53%
    • WIG30 2431.70 -0.47%
    • WIG 56647.08 -0.44%
    • sWIG80 11477.60 +0.27%
    • mWIG40 3613.37 -0.44%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Załamanie na rosyjskim rynku nie odstraszyło niemieckiego giganta. Właśnie otworzył kolejną fabrykę

Załamanie na rosyjskim rynku nie odstraszyło niemieckiego giganta. Właśnie otworzył kolejną fabrykę
Foto: Volkswagen Foto: Fabrykę silników wybudowano obok istniejącej już linii produkcyjnej samochodów Volkswagena

Volkswagen rozpoczął właśnie produkcję silników w nowo wybudowanej fabryce w Rosji. Koszt jej budowy wyniósł 250 mln euro. W Kałudze produkowane będą silniki do modeli polo i skoda rapid, a w przyszłości także dla modeli volkswagen jetta, skoda oktavia i skoda yeti.

Fabrykę silników wybudowano obok istniejącej już linii produkcyjnej samochodów Volkswagena w samym centrum rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego w Kałudze, 150 km na południe od Moskwy.

Wzmacnianie pozycji

Fabryka będzie w stanie wyprodukować 150 tys. silników rocznie.

- Musimy kontynuować i zacieśnić naszą współpracę (w Rosji) pomimo obecnej sytuacji - powiedział członek zarządu Volkswagena Thomas Schmall. - Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby wzmocnić naszą pozycję na rynku w dłuższej perspektywie - dodał.

Kryzys w Rosji

Po dziesięciu latach wzrostów sprzedaży samochodów, rosyjski przemysł został mocno dotknięty przez kryzys gospodarczy spowodowany niższymi cenami ropy i zachodnimi sankcjami.

Sprzedaż samochodów w Rosji zmniejszyła się o połowę w porównaniu do szczytowego okresu przypadającego na lata 2012-2013. Wówczas w ciągu kilku miesięcy kraj ten znalazł się na szczycie europejskiego zestawienia rynku motoryzacyjnego i na ósmym miejscu na świecie. Obecnie zajmuje dopiero piątą pozycję w Europie i dwunastą na świecie.

Sprzedaż samochodów niemieckiego koncernu na rynku rosyjskim w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku spadła o 44 proc., w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Z tego powodu, w marcu Volkswagen zredukował zatrudnienie i czas pracy w fabryce w Kałudze. Jednocześnie zapewniono, że plany inwestycyjne pozostają bez zmian.

Plany stworzenia fabryki silników w Rosji Volkswagen ogłosił w 2012 roku. Zgodnie z rosyjskimi celami rządowymi, do 2016 roku silniki produkowane w Kałudze wyposażą co najmniej 30 proc. pojazdów produkowanych w Rosji.

Co z konkurencją?

Także w tym tygodniu swoją fabrykę silników w Rosji otworzył Ford. Budowa zakładu kosztowała 275 mln dolarów.

General Motors natomiast w marcu br. opuścił tamtejszy rynek, likwidując produkcję Opla w Rosji i zamykając swoją fabrykę w Sankt Petersburgu.

Rosja szuka zysków w różnych rejonach świata.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
pająk9876
Czyli nie martwcie się o Rosję martwcie się o Polskę.
  • 3
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij
jawotr
Na martwimy się o Rosję, nie zgadzamy się za to na jej bandyckie działania na Ukrainie i martwimy się o los ludzi napadanych i ciemiężonych przez bandycką Rosję.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane