• rozwiń
    • WIG20 2370.23 +0.47%
    • WIG30 2691.93 +0.41%
    • WIG 59892.30 +0.26%
    • sWIG80 10943.19 +0.08%
    • mWIG40 4028.74 -0.08%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 10:06

Dostosuj

Temat: Afera w Volkswagenie

Skandal w Volkswagenie. Wiadomo, kto wyprodukował feralne oprogramowanie

Volkswagen to setki firm na całym świecie Odtwórz: Volkswagen to setki firm na całym świecie
Foto: PAP/EPA | Video: TVN24 Biznes i Świat Foto: Według wysokonakładowego "Bilda", powołującego się na dokumenty firmy Bosch, oprogramowanie miało służyć jedynie do celów "wewnętrznych testów fabrycznych", a nie do "normalnej eksploatacji" | Video: Volkswagen to setki firm na całym świecie

Niemiecka firma Bosch dostarczyła w 2007 r. koncernowi Volkswagena oprogramowanie umożliwiające fałszowanie wyników testów toksyczności spalin silników Diesla, ale uprzedziła, że ich instalowanie seryjne będzie nielegalne - poinformował w niedzielę dziennik "Bild".

Według wysokonakładowego "Bilda", powołującego się na dokumenty firmy Bosch, oprogramowanie miało służyć jedynie do celów "wewnętrznych testów fabrycznych", a nie do "normalnej eksploatacji".

Informacje "poufne"

Rzecznik Boscha, pytany przez dziennikarzy "Bilda" o reakcję Volkswagena na to ostrzeżenie, odmówił odpowiedzi zasłaniając się "poufnością współpracy biznesowej".

Dziennik twierdzi, że Volkswagen, mimo tego ostrzeżenia, zaczął instalować to oprogramowanie w produkowanych seryjnie samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Samochody dzięki temu oprogramowaniu przechodziły pomyślnie okresowe badania techniczne, ale podczas codziennej eksploatacji emitowały wielokrotnie więcej szkodliwych substancji niż zezwalają na to przepisy.

Władze USA ujawniły w ubiegły piątek, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może oznaczać dla producenta ogromne kary.

We wtorek koncern przyznał, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach także poza USA. Może ono znajdować się w ok. 11 mln pojazdów na całym świecie (w tym w Polsce).

Nowe władze

Na czele koncernu stanął dotychczasowy szef spółki - córki Volkswagena - Porsche, Matthias Mueller. Dotychczasowy prezes Volkswagena Martin Winterkorn złożył rezygnację podkreślając, że bierze na siebie odpowiedzialność za nieprawidłowości i ustępuje w interesie przedsiębiorstwa. Utrzymywał jednak, że on sam nie ma sobie nic do zarzucenia.

Komisja Europejska wezwała wszystkie państwa UE do przeprowadzenia krajowych dochodzeń, mających ustalić skalę problemu.

Volkswagen to setki firm na całym świecie:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (17)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
j0491
hehe;
jest takie powiedzenie po angielsku:
"shit hits the fan" -

teraz bedzie taki lancuszek szczescia;
to samo bylo z tym pilotem samobojca;
mit niemieckiej porzadnosci wreszcie wylazi bokami
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
borus87
Czytam komentarze i nie mogę ze śmiechu :) Zebrało się.... międzynarodowe konsorcjum specjalistów złożone z piekarzy, dekarzy, murarzy, smieciarzy, malarzy i lekarzy... a co jeden to mądrzejszy :P I jeszcze pewnie jak znam życie to na koniec i tak wyjdzie, że to wina Tuska co? :p
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
AnonimW
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Paul 001
Auta powinny być wycofane z użytkowania bo nie spełniają norm czystości spalin. Ale Merkel nie pozwoli by firma upadła. Gdyby to była polska stocznia to oczywiście tak.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
treeinfo
I teraz ruszą tłumy, aby swe mułowate VW zamienić na jeszcze bardziej zamulone:)))) Jakiś sezon ogórkowy zapanował w dobie kłamliwej poprawności politycznej chroniącej klimat :)
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
vlmb
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
mladafronta
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Piotru70
Ojejciu... To Autostrady należy pozamykać bo Włosi trzymali z Niemcami a pierwsza autostrada powstała właśnie we Włoszech...
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Tolyp
To oprogramowanie ukrywa niedobory silników produkowanych przez Niemców . Dlaczego auta produkowane przez Niemców muszą mieć wspomagacze by dorównać innym producentom ? nawet rankingi niezawodności TUV , DEKRA tez były finansowane przez VW, Audi, Mercedesa, Porshe po to by pokazać jakie to dobre auta.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ASz72
To jest walka o kase -o auta kupowane do firm. W wielu korporacjach auto sluzbowe musi spelniac restrykcyjne wymogi limitów CO2. Dzięki temu oszustwu duze firmy kupily setki tysiecy aut z grupy VW ... bo wiele innych auta (doklaniej mowiac - ich silników) nie spelnialy oficjalnie takich norm.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane