• rozwiń

Ten gadżet już nie zachwyca wynikami. Sprzedaż iPada mocno spada

Ten gadżet już nie zachwyca wynikami. Sprzedaż iPada mocno spada
Foto: Shutterstock Foto: W kwartale obejmującym święta Apple sprzedało 13,3 mln swoich tabletów

Chociaż Apple może być zadowolone z większej niż się spodziewano sprzedaży iPhonów to jeden obszar działalności może nieco martwić giganta z Cupertino.

W ub. tygodniu Apple ogłosił, że po raz pierwszy od dziewięciu miesięcy zanotował wzrost sprzedaży iPhone'ów, głównie dzięki dobrym wynikom przedświątecznej sprzedaży "siódemki" na chińskim rynku.

Sprzedano w sumie 78,29 mln iPhone'ów. W analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedaż wyniosła 74,78 mln sztuk.

Amerykański koncern przez trzy kwartały z rzędu zmagał się ze spadkiem przychodów. Wpłynęła na to silna konkurencja, szczególnie ze strony chińskich rywali, która zaniżyła sprzedaż smartfonów iPhone.

Powód do zmartwień?

O wiele gorzej kształtowała się sprzedaż iPadów. W kwartale obejmującym święta Apple sprzedało 13,3 mln swoich tabletów, generując przychód w wysokości 5,5 mld dolarów. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku oznacza to 19 proc. spadek w liczbie urządzeń i 22 proc. spadek przychodów.

Mimo to, dyrektor finansowy Apple Luca Maestri powiedział, że firma sprzedała więcej iPadów w ostatnim kwartale niż się spodziewała. - iPad jest niezwykle udanym produktem - powiedział. Dodał, że Apple ma znaczny udział w rynku tabletów.

Szef Apple Tim Cook oznajmił, że na sprzedaż iPadów wpłynęło kilka czynników, w tym zmiany w poziomie zapasów i niedobór komponentów od jednego z dostawców. Podkreślił, że nadal jest optymistą jeżeli chodzi o tablety Apple.

iPady najlepiej sprzedają się  w Chinach, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży rok do roku

Rynek się kurczy

Według Strategy Analytics rynek tabletów kurczy się z kwartału na kwartał. W czwartym kwartale 2016 roku sprzedaż tabletów spadła o 9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Obok Apple duży spadek - 10 proc. - zanotował Samsung. Dobrze sprzedawały się za to tablety Lenovo, Amazonu i Huawei. Według Strategy Analytics przyczyniła się do tego ich cena.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane