• rozwiń
    • WIG20 2148.53 -0.53%
    • WIG30 2431.70 -0.47%
    • WIG 56647.08 -0.44%
    • sWIG80 11477.60 +0.27%
    • mWIG40 3613.37 -0.44%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Afera w Volkswagenie

Nie tylko osobówki. "Skandal w Volkswagenie dotyczy też wozów dostawczych"

24.09.2015 | Problem po skandalu w Volkswagenie. Polscy kierowcy powinni ruszyć do serwisów? Odtwórz: 24.09.2015 | Problem po skandalu w Volkswagenie. Polscy kierowcy powinni ruszyć do serwisów?
Foto: PAP/EPA/ JULIAN STRATENSCHULTE | Video: Fakty TVN Foto: Skandal z instalowaniem w produkowanych przez koncern Volkswagena samochodach oprogramowania ograniczającego neutralizację tlenków azotu w spalinach silników Diesla dotyczy także lekkich wozów dostawczych - oświadczył w piątek niemiecki minister transportu | Video: 24.09.2015 | Problem po skandalu w Volkswagenie. Polscy kierowcy powinni ruszyć do serwisów?

Skandal z instalowaniem w produkowanych przez koncern Volkswagena samochodach oprogramowania ograniczającego neutralizację tlenków azotu w spalinach silników Diesla dotyczy także lekkich wozów dostawczych - oświadczył w piątek niemiecki minister transportu.

- Według naszej aktualnej wiedzy u Volkswagena nie tylko w przypadku samochodów osobowych, ale także lekkich wozów dostawczych miało miejsce niedopuszczalne wpływanie na emisje silników wysokoprężnych - powiedział niemieckiej agencji dpa minister Alexander Dobrindt.

Ile samochodów?

Skandal z instalowaniem w samochodach Volkswagen oprogramowania ograniczającego neutralizację tlenków azotu w spalinach silników Diesla dotyczy także 2,8 mln pojazdów w Niemczech - oświadczył w piątek w Bundestagu niemiecki minister transportu.

Według ministra Alexandra Dobrindta obecnie wiadomo, że oprogramowanie wykorzystywano w pojazdach z silnikami o pojemności skokowej 1,6 i 2 litrów, ale w dyskusji mówi się także o pojazdach klasy 1,2 litra. - Teraz przynajmniej zakładamy, że także tutaj mogą wyjść na jaw ewentualne manipulacje - zaznaczył Dobrindt, dodając, że sprawa będzie nadal wyjaśniana w rozmowach z Volkswagenem.

Jak powiedział, federalny urząd transportu samochodowego domaga się od Volkswagena "wiążącego oświadczenia, czy jest on w stanie usunąć zaistniałe manipulacje techniczne". - Oczekujemy wiążącego terminarza, do kiedy zostanie przedstawione rozwiązanie techniczne i do kiedy może ono zostać wprowadzone w życie - zadeklarował.

Według Volkswagena wspomniane oprogramowanie znajduje się w około 11 mln pojazdów eksploatowanych na całym świecie.

Dymisja prezesa

W poniedziałek poinformowano o wstrzymaniu w USA sprzedaży nowych i używanych samochodów Volkswagen oraz Audi z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi. Dzień wcześniej koncern przyznał się do manipulowania pomiarami stężenia szkodliwych substancji w spalinach tych pojazdów.

Dotychczasowy prezes Volkswagena Martin Winterkorn złożył w środę rezygnację. Jego następcę ma wybrać w piątek rada nadzorcza koncernu.

Na czym polegała manipulacja Volkswagena?

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane