• rozwiń
    • WIG20 2350.53 -0.06%
    • WIG30 2705.05 0.00%
    • WIG 60761.97 -0.04%
    • sWIG80 12029.08 -0.06%
    • mWIG40 4271.88 +0.14%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 10:55

Dostosuj

Atak "Red Alert 2.0". Szkodliwa aplikacja daje hakerom dostęp do naszego konta

Szulecki: uwaga na linki do aplikacji Odtwórz: Szulecki: uwaga na linki do aplikacji
Szulecki: uwaga na linki do aplikacji "Źródło: TVN24 BiS"

Szkodliwa aplikacja, atakująca telefony z systemem z Android, może wywołać spustoszenie nie tylko na naszym telefonie, ale przede wszystkim na naszym koncie. O tym, na co należy uważać i jak się chronić, opowiadał w programie "Biznes dla Ludzi" Przemysław Szulecki z Fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń.

O złośliwej aplikacji, przed którą ostrzegają banki, pisaliśmy we wtorek. Po jej pobraniu na zainfekowanym telefonie i włączeniu aplikacji mobilnych banków, można zobaczyć "nakładkę", podszywająca się pod właściwą aplikację bankową. Wyłudza ona od użytkownika poufne dane.

Jak wygląda atak?

- Atak o nazwie Red Alert 2.0 polega na tym, że dostajemy e-maila lub SMS-a na telefon, w którym znajduje się bezpośredni link do aplikacji. Ale to nie jest aplikacja z renomowanego, autoryzowanego sklepu, tylko jest to aplikacja wystawiona gdzieś w sieci przez hakerów, którzy chcą pozyskać nasze dane logowania do banku. Aplikacja daje hakerom dostęp do naszego konta osobistego, który może wykonać każdą operację - tłumaczył Szulecki.

Przypomniał, że bank nie powinien do nas w ogóle wysyłać informacji o tym, że jest nowa wersja aplikacji. - Ewentualnie, jak wejdziemy do aplikacji, to może nam wyskoczyć powiadomienie, które informuje o nowej wersji oprogramowania - dodał.

Podkreślił, że należy ignorować powiadomienia od banku, który prosi nas o aktualizację i linkuje do niej. Gdy klikniemy w link,  pojawia się zagrożenie, że zostaliśmy zaatakowani.

- Wtedy najlepiej wyłączyć telefon, zmienić hasło do bankowości internetowej i zablokować kanał dostępu do aplikacji. Najlepszym rozwiązaniem będzie restart telefonu i przywrócenie ustawień fabrycznych, a następnie ponowne zainstalowanie aplikacji - wyjaśniał gość programu "Biznes dla Ludzi".

Szkodliwa aplikacja

Jak mówił Szulecki, szkodliwa aplikacja ma również możliwość blokowania połączeń z banku. - Nie dostaniemy SMS-a, a połączenie z banku może zostać przekierowane na inny numer. Wszystko to, co robimy na co dzień z telefonem, będzie monitorowane - dodał.

Powiedział też, że gdy bank prosi nas o podanie numeru klienta i hasła podczas korzystania z aplikacji mobilnej to "na 100 procent dzieje się coś złego".

Jak zaznaczył, nigdy nie należy wyrażać zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł. - Jeżeli tak zrobimy, to szkodliwa aplikacja sama się zainstaluje, nie pytając się o nic - ostrzegł Szulecki.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane