• rozwiń
    • WIG20 2148.53 -0.53%
    • WIG30 2431.70 -0.47%
    • WIG 56647.08 -0.44%
    • sWIG80 11477.60 +0.27%
    • mWIG40 3613.37 -0.44%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Nieuczciwy mechanik? Sprawdź, co zrobić

"Biznes dla ludzi", 21.09 - cz. 3 Odtwórz: "Biznes dla ludzi", 21.09 - cz. 3
Foto: Shutterstock | Video: TVN24 BiS Foto: Co zrobić, jeśli nieuczciwy mechanik nie naprawi awarii w naszym aucie? | Video: "Biznes dla ludzi", 21.09 - cz. 3

Co zrobić, jeśli po wyjechaniu z warsztatu okaże się, że mechanik nie naprawił zgłaszanej przez nas awarii? Wyjaśnia Paweł Blajer w programie "Biznes dla ludzi" w TVN24 Biznes i Świat.

Radca prawny z kancelarii Legis Łukasz Oleksiuk tłumaczy, że warsztat odpowiada za wszystkie wady ujawnione po naprawie w ciągu dwóch lat.

Co zrobić?

- Ważne jest to, że jeśli już odkryjemy tę wadę i stwierdzimy, że nasz samochód nie działa prawidłowo, to powinniśmy niezwłocznie o tym naszego mechanika poinformować. Powinniśmy powiedzieć, czego oczekujemy. Czy np. zwrotu pieniędzy, czy też po prostu poprawienia usługi - twierdzi Łukasz Oleksiuk.

W przypadku, gdy mechanik nie będzie przyznawał się do tego, że zawinił powinniśmy zasięgnąć opinii eksperta.

- Może to być np. rzeczoznawca motoryzacyjny. Należy poprosić go o wydanie opinii na temat przyczyn tej nieprawidłowości, z którą mamy do czynienia. Niestety koszty uzyskania takiej opinii będą spoczywały na nas. Dopiero gdy dojdzie do sporu sądowego, możemy liczyć na zwrot tych kosztów - mówi radca prawny.

Do sądu

Warto pamiętać, że jeżeli warsztat nie wykona prawidłowo usługi, to klient może złożyć sprawę do sądu, właściwego dla miejsca, gdzie znajduje się warsztat. - Koszt uproszczonego postępowania to maksymalnie 300 złotych - poinformował Oleksiuk.


Program "Biznes dla ludzi" od poniedziałku do piątku w TVN24 Biznes i Świat.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
faceroll
Większości mechaników będzie zależeć na polubownym załatwieniu sprawy bo tu nie chodzi tylko o pieniądze ale także o opinie która idzie za klientem. Jeżeli klient jest zadowolony to poleci ten zakład innym, a to jest dodatkowy zysk.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane