• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Przegląd prasy. Masowa reklama ma się dobrze

Przegląd prasy. Masowa reklama ma się dobrze
Foto: Shutterstock Foto: Masowa reklama ma się dobrze

Mimo że internauci mają ślepotę banerową i nie zauważają przekazów skierowanych do wszystkich użytkowników, wiele firm nadal się na nie decyduje – pisze "Puls Biznesu".

Na jednego internautę przypada miesięcznie ponad 1,7 tys. masowych banerów reklamowych - wylicza comScore. I choć kliknięcia w masowe banery reklamowe mierzone są już nie tyle w procentach, co w promilach, to reklamodawcy wciąż chętnie z nich korzystają.

Obecnie współczynnik klikalności CTR w przypadku masowych banerów reklamowych oscyluje w granicach od 0,04 proc. do 0,1 proc. - wynika ze statystyk AdMetrics. Oznacza to, że w najlepszym przypadku w baner wyświetlony tysiąc razy, kliknie jeden użytkownik. Kolejne kliknięcie natomiast może być zasługą internetowych botów.

Niestety - jak tłumaczy Bartosz Wieczorek, dyrektor Cloud Technologies - reklamodawcy często przymykają oko na statystyki i wierzą, że bombardowanie internauty masową reklamą przyniesie pożądany rezultat. - Marketing masowy jest dziś nie tylko technologicznym archaizmem, lecz także marnotrawieniem budżetu reklamowego marki. Reklamodawca, który decyduje się wyświetlać tę samą ofertę wszystkim użytkownikom, spotka się raczej z masową ślepota banderową - mówi.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane