• rozwiń
    • WIG20 2365.36 -0.54%
    • WIG30 2717.60 -0.43%
    • WIG 60910.11 -0.42%
    • sWIG80 12106.14 -0.11%
    • mWIG40 4204.24 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-18 17:15

Dostosuj

Klienci mieli dostęp do danych innych osób. Luka w systemie dużego operatora

Koniec roamingu. Gdzie nadal słono zapłacimy za rozmowę? Odtwórz: Koniec roamingu. Gdzie nadal słono zapłacimy za rozmowę?
Koniec roamingu. Gdzie nadal słono zapłacimy za rozmowę? "Źródło: TVN24 BiS"

Dostęp do billingów oraz danych obcych klientów - takie uprawnienia zyskiwali niektórzy posiadacze prepaidów w Play. Wszystko z powodu problemów z zabezpieczeniem danych. - Po pierwszych zgłoszeniach zaczęliśmy szukać takich dodatkowych klientów i ustawiać dodatkowe zabezpieczenia w systemie, które eliminują pojawienie się w przyszłości takich sytuacji - podkreśla w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl rzecznik prasowy Marcin Gruszka.

O problemach jako pierwszy poinformował portal Niebezpiecznik. Chodzi o dostęp do billingów oraz danych klientów, jaki zyskiwali w usłudze Play24 poprzedni właściciele danego numeru na kartę.

"Mam w zwyczaju sprawdzać zanim coś usuwam więc wchodzę na stary numer i co widzę: numer został przypisany do innej osoby posiadającej aktywny pakiet (rodzinny), pełna możliwość podglądu danych osobowych, faktur, połączeń, i wyeksportowanych kontaktów, itd. Dostępna jest również zmiana parametrów oferty, adresów korespondencyjnych tak jak własnego konta. Zapewne wymaga to potwierdzenia via sms/email ale te też można zmienić (chyba bez potwierdzenia – nie chcę sprawdzać)" - zgłaszał we wrześniu ubiegłego roku jeden z internautów.

Podobnych przypadków zgłaszanych portalowi nie brakowało, jednak także w ostatnich miesiącach.

"Do swojego konta mam podpiętych kilka około 10 numerów (mój, żony, siostry, itp). Jeden z nich został dezaktywowany końcem tamtego roku… ale z konta Play24 nie został usunięty. Ktoś podpisując umowę w Play dostał ten mój numer który został dezaktywowany, a ja obecnie mam dostęp do (jego - red.) danych osobowych, bilingow, pakietów z mojego konta. Lecz nie powinienem mieć do tego dostępu" - mogliśmy przeczytać w innej wiadomości cytowanej przez Niebezpiecznik.

Postanowiliśmy zatem zapytać o to przedstawicieli Play.

Play odpowiada

O tym, że taki problem występował potwierdza rzecznik prasowy operatora Marcin Gruszka. - Skala to dosłownie tych kilka przypadków. Jeden z klientów miał dostęp tylko do billingu rozmów z Aliorem - informuje przedstawiciel Play w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl.

Jednocześnie zastrzegając, że nie było możliwości zapoznania się z treścią nagrań.

- Po pierwszych zgłoszeniach zaczęliśmy szukać takich dodatkowych klientów i ustawiać dodatkowe zabezpieczenia w systemie, które eliminują pojawienie się w przyszłości takich sytuacji - podkreśla rzecznik prasowy.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane