• rozwiń
    • WIG20 2407.09 +2.03%
    • WIG30 2734.66 +2.01%
    • WIG 60788.89 +1.76%
    • sWIG80 10986.98 +0.48%
    • mWIG40 4091.27 +1.47%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Afera w Volkswagenie

Toruń i Szczecin chcą pozwać Volkswagena. Za aferę spalinową

Foto: PAP/EPA/ JULIAN STRATENSCHULTE Foto: Walka o odszkodowanie może być trudna - przekonują eksperci

Szykują się kolejne pozwy przeciwko Volkswagenowi. Według "Dziennika Gazety Prawnej" przedstawiciele władz lokalnych w Polsce mają dość opieszałości rządu, zarówno poprzedniego jak i obecnego. Według gazety, do pozwu zbiorowego szykują się władze Torunia i Szczecina oraz samorząd województwa podkarpackiego. Na tej liście znalazło się także województwo wielkopolskie, choć takim doniesieniom zaprzecza rzecznik marszałka.

- Samorząd województwa wielkopolskiego nie rozważa podjęcia kroków prawnych przeciwko VW - poinformowała tvn24bis.pl Anna Parzyńska-Paschke, rzecznik prasowy marszałka województwa wielkopolskiego.

Pogarszający się stan powietrza

Plany samorządów mają związek z pogarszającym się stanem powietrza. Smog w Krakowie czy brak możliwości pobierania tzw. opłat klimatycznych biją kasy miejskie po kieszeni, a ewentualne odszkodowania od Volkswagena mogłyby poprawić sytuację finansową gmin.

Walka o odszkodowanie może być jednak trudna. Według ekspertów, koszty poniesione na udowodnienie, w jakim stopniu wpływ na pogorszenie jakości powietrza mają auta z wadliwym oprogramowaniem mogą być wyższe niż odszkodowanie, jakie z tego tytułu można uzyskać.

Osoby lub firmy, które czują się oszukane przez koncern Volkswagen, mogą przystąpić do pozwu zbiorowego przeciwko grupie VW i dochodzić odszkodowania na stronie pozywamy-zbiorowo.pl. Chęć przystąpienia do pozwu wyraziło już prawie 800 osób.

Afera spalinowa

We wrześniu Volkswagen przyznał się do instalowania w swoich autach oprogramowania pozwalającego na manipulowanie pomiarem emisji spalin i zaniżanie pomiaru emisji tlenku azotu. Dotyczy to ok. 11 milionów samochodów tego koncernu na świecie. Sytuacja pogorszyła się jeszcze, gdy w listopadzie najpierw wyszło na jaw, że Volkswagen mógł zaniżać poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w przypadku ok. 800 tys. aut, głównie z silnikami Diesla, a później - że problem ten może dotyczyć większej liczby samochodów na benzynę niż poprzednio zakładano.

20 października Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach koncernu Volkswagen.

Sprawa Volkswagena, jak napisał w komunikacie UOKiK, dotyka dużej liczby użytkowników samochodów - zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców w Polsce i w całej Unii Europejskiej. "Kwestionowane przez różne urzędy działania mogą wiązać się z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów, przestrzeganiem norm środowiskowych oraz technicznych. Volkswagen Group Polska potwierdził wprowadzenie na polski rynek około 140 tys. pojazdów z systemem manipulującym poziomem emisji spalin" - czytamy w komunikacie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (5)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
piotr_bo
VW inwestuje w Polsce wielkie pieniądze, niestety nie w Toruniu i nie w Szczecinie, cóż jak to klasyk niedawno mówił "zemsty nie będzie"... czepiają się, że auta VW mają Euro 4 zamiast Euro 5 podczas gdy większość aut w tych miastach nie ma nawet Euro 3.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
TacDingo
Dlaczego bzdura,kraje zachodnie ścigają Polskę za węgiel i co2 a same produkują dużo więcej zanieczyszczeń tylko tam gdzie nikt nie patrzy w Indiach i chinach -czysta hipokryzja a raczej biznes
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane