• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Internet

Klienci banków zagrożeni. Hakerzy są coraz bardziej pomysłowi

Klienci banków zagrożeni. Hakerzy są coraz bardziej pomysłowi
Foto: Shutterstock Foto: Firmy doradcza Deloitte ostrzega internautów

Cyberprzestępcy są coraz bardziej pomysłowi i innowacyjni, dlatego można się spodziewać, że ataki na klientów banków będą się nasilać - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Jego autorzy zaznaczają, że tego typu przestępcy interesują się nie tyko klientami indywidualnymi, ale coraz bardziej atrakcyjne dla nich stają się także małe i średnie przedsiębiorstwa niedbające dostatecznie o cyberbezpieczeństwo.

Głównym celem przestępców jest kradzież pieniędzy oraz tożsamości.

Ważna edukacja

Marcin Ludwiszewski z Deloitte w rozmowie z Polskim Radiem zaznacza, że polskie banki udostępniają średnio osiem kanałów umożliwiających dokonywanie transakcji m.in. przez telefon, komputer czy w oddziale. Wyjaśnia, że w związku z wieloma kanałami dostępu i metodami autoryzacji istnieje kilkadziesiąt ścieżek, które stwarzają cyberprzestępcom możliwość ataku.

- W przypadku klientów indywidualnych nic nie zastąpi kierowania się zasadą zdrowego rozsądku, ale także ograniczonego zaufania w stosunku do otrzymywanych wiadomości drogą internetową, SMS-ową - dodał.

Zdaniem analityka Deloitte małe i średnie przedsiębiorstwa powinny natomiast skupić przede wszystkim uwagę na edukacji pracowników.

Z danych Związku Banków Polskich wynika, że w IV kwartale 2015 roku liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej w Polsce przekroczyła 14,5 mln osób.

Wiceministra od zaraz. Materiał z programu "Czarno na Białym" w TVN24 (18.03.2016):


Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane