• rozwiń

Facebook zawyżał wyniki oglądalności wideo. Reklamodawcy wściekli

Facebook zawyżał wyniki oglądalności wideo. Reklamodawcy wściekli
Foto: David Molina G / Shutterstock.com Foto: Facebook zawyżał wyniki oglądalności wideo

Wielcy reklamodawcy są zdenerwowani na Facebooka po tym jak ujawnił, że od dwóch lat zawyżał czas oglądania reklam na swojej stronie - pisze "The Wall Street Journal".

Kilka tygodni temu, Facebook w swoim wpisie zamieszczonym w "Centrum pomocy dla reklamodawców" oznajmił, że czas spędzany na oglądaniu reklam wideo od dwóch lat był zawyżany. Powodem było nieuwzględnianie w wynikach filmików oglądanych krócej niż przez 3 sekundy.

W odpowiedzi na ten komunikat, jeden z reklamodawców Facebooka, firma Publicis Media w liście przesłanym pod koniec sierpnia do swoich klientów, który cytuje "The Wall Street Journal", poinformowała, że pierwotne dane były zawyżane nawet o 60-80 proc.

Stąd też zdenerwowanie firm, bo chodzi o niemałe pieniądze. Z szacunków firmy badawczej Recma wynika bowiem, że Publicis zawarło w ubiegłym roku kontrakty reklamowe z klientami na całym świecie na łączną kwotę 77 mld dolarów.

Facebook przeprasza

Jak wskazuje "The Wall Street Journal", ujawniony błąd jest wstydliwy dla Facebooka, który w ostatnich latach zanotował szybki wzrost reklamodawców na swojej platformie.

W związku z przeszacowanymi danymi, marketingowcy mogli jednak źle ocenić skuteczność reklamy w ciągu ostatnich dwóch lat. A to właśnie mogło mieć swoje konsekwencje w większych wydatkach na reklamę na Facebooku, kosztem innych platform, jak choćby YouTube, Google, czy Twitter.

W piątek Facebook przeprosił za swój błąd. "Metryka powinna odzwierciedlać całkowity czas oglądania wideo. Ale tak się nie stało" - wskazał we wpisie na Facebooku David Fischer, wiceprezes działu biznesowego i marketingowego. "Choć jest to jedna z wielu metryk marketingowych na którą się patrzy, wszelkie błędy traktujemy poważnie" - dodał.

Jednocześnie firma należąca do Marka Zuckerberga zapowiedziała, że wprowadza nową metrykę, aby rozwiązać ten problem. Po zmianach "średni czas oglądania" będzie uwzględniał wszystkie filmiki, niezależnie od ich długości.

Zarzuty agencji

Agencja Publicis Media wskazuje, że tą zmianą Facebook próbuje zaciemniać wcześniejsze błędny w obliczeniach. "W celu zdystansowania się od błędnych danych Facebook wycofuje (stare metryki - red.) oraz wprowadza >>nowe<< metryki we wrześniu. Wymyślili nową nazwę dla czegoś, co mieli mierzyć od samego początku" - napisała agencja w liście cytowanym przez "The Wall Street Journal".

Rzecznik Facebooka na te doniesienia odpowiedział, że "błąd został naprawiony i nie miał wpływu na rachunki wystawiane reklamodawcom".

Facebook zmaga się z mową nienawiści. Ponad milion zgłoszeń dziennie:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane