• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Najpierw Spotify, potem Apple Music, teraz czas na Facebook Music? Zuckerberg "planuje stworzyć coś niepowtarzalnego"

Najpierw Spotify, potem Apple Music, teraz czas na Facebook Music? Zuckerberg "planuje stworzyć coś niepowtarzalnego"
Foto: Shutterstock Foto: Facebook wchodzi w streaming wideo

Apple Music dopiero co rozpoczął swoją działalność, ale w biznesie strumieniowej transmisji muzyki robi się ostatnio coraz tłoczniej. Facebook podobno właśnie rozpoczął rozmowy z kilkoma dużymi wytwórniami w branży - pisze „Business Insider”.

Według doniesień medialnych społecznościowy gigant ma prowadzić rozmowy z Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group. Chodzi o dostawę treści związanych z muzyką. Jak czytamy, Facebook planuje stworzyć coś „niepowtarzalnego”, ale jest na początku drogi.

Duże zainteresowanie

„Business Insider” zwraca uwagę, że Facebook w ostatnim czasie pokazuje bezprecedensowe zainteresowanie profesjonalnym wideo i zwiększeniem jego udziału takich treści na swojej platformie. Obecnie Facebook generuje ponad 4 mld odsłon wideo dziennie. Jeszcze we wrześniu 2014 roku było to 1 mld. Amerykański gigant chce tą dobrą passę przełożyć na zwiększenie przychodów z reklam podpiętych do materiałów wideo.

„Facebook chce dać swoim użytkownikom coraz mniej powodów do tego, aby musieli odwiedzać inne strony. Rozkręcenie oferty wideo oznacza, że użytkownicy pozostają na stronie i dalej ją oglądają. Nie muszą się przełączać. Facebook eksperymentuje także z materiałami prasowymi od różnych dostawców” - pisze „BI”.

Muzyka jest kolejnym krokiem na tej drodze. „Facebook Music - jeśli kiedykolwiek powstanie - nie będzie działał bez trudności. Wszystko przez sporą już konkurencję w postaci właśnie Apple Music i Spotify. Pomóc tu może bezprecedensowy zasięg Facebooka - 1,44 mld aktywnych użytkowników miesięcznie” - czytamy.

Wystartował

Apple Music jest dostępny od końca czerwca w ponad 100 krajach (w tym także w Polsce) na iPhone'a, iPada i iPoda touch z iOS 8.4. Do końca roku serwis będzie dostępny na urządzenia z Androidem.

Pojawienie się na rynku serwisów streamingowych nowego gracza może być dla Spotify, Deezera, czy Tidala dużym wyzwaniem. Wszystko przez to, że klienci żadnej innej marki na świecie nie są w niej zakochani tak mocno, jak ci wielbiący logo z nadgryzionym jabłkiem.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane