• rozwiń
    • WIG20 2212.15 +1.32%
    • WIG30 2500.06 +1.21%
    • WIG 57986.45 +0.99%
    • sWIG80 11453.40 +0.21%
    • mWIG40 3649.14 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Facebook: zmiany w dostępie do ustawień prywatności

Facebook na giełdzie zalicza swój najgorszy dzień (wideo bez dźwięku) Odtwórz: Facebook na giełdzie zalicza swój najgorszy dzień (wideo bez dźwięku)
Facebook na giełdzie zalicza swój najgorszy dzień (wideo bez dźwięku) "Źródło: TVN24 BiS"

Facebook zapowiada zmiany w narzędziach dotyczących prywatności w serwisie. "W nadchodzących tygodniach podejmiemy kroki, które mają na celu ułatwienie ludziom sprawowania kontroli nad ich danymi" - zapowiada firma w środowym oświadczeniu.

Facebook zmienił już menu ustawień na urządzeniach mobilnych. Menu zostało uproszczone, dzięki czemu użytkownicy mają ułatwiony dostęp do ustawień. Serwis udostępnił też nowe menu dotyczące prywatności. 

Łatwiejszy dostęp

Dzięki niemu w łatwiejszy sposób będziemy mogli m.in. kontrolować i zmienić ustawienia prywatności. Łatwiej będzie też usunąć historię wyszukiwania czy niechciane posty, które np. kiedyś udostępniliśmy. Oprócz tego, użytkownik może zarządzać informacjami, których serwis używa do wyświetlania reklam.

Facebook zapowiedział też wprowadzenie zmian w warunkach korzystania z portalu. Zaktualizowane mają zostać zasady gromadzenia danych, żeby użytkownicy mieli jasną informację, jakie informacje zbiera serwis i jak je wykorzystuje. Facebook przekonuje, że chodzi o zapewnienie transparentności.

Sprawa Cambrigde Analytica

"Wydarzenia zeszłego tygodnia pokazały, jak wiele pracy czeka nas, by egzekwować nasze zasady i pomóc ludziom zrozumieć działanie Facebook i możliwości zarządzania danymi" - czytamy na blogu firmy. 

Przypomnijmy, dziennikarskie śledztwo dotyczyło działalności agencji Cambridge Analytica, która odegrała rolę m.in. w kampanii wyborczej amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa. "The Observer" napisał, że firma prawdopodobnie naruszyła prawo, pozyskując i wykorzystując w celach komercyjnych dane dotyczące nawet 50 milionów osób zarejestrowanych na Facebooku. Większość z nich to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.

CZYTAJ WIĘCEJ

Dane wyborców miały być pozyskiwane za pomocą aplikacji stworzonej na komercyjne zamówienie przez mołdawskiego badacza Alexandra Kogana, który mieszkał w Rosji i Stanach Zjednoczonych.

Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg, już wcześniej oświadczał, że firma popełniła w tej sprawie błędy. Zapowiedział podjęcie działań, które mają zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości i ograniczyć dostęp do danych portalu. Zmiany dotyczą na przykład odmowy aplikacji dostępu do danych w sytuacji, gdy użytkownik nie korzystał z niej przez trzy miesiące.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane