• rozwiń
    • WIG20 2148.53 -0.53%
    • WIG30 2431.70 -0.47%
    • WIG 56647.08 -0.44%
    • sWIG80 11477.60 +0.27%
    • mWIG40 3613.37 -0.44%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Facebook wypowiada walkę piratom. Chce skończyć z kradzieżą filmów

Facebook wypowiada walkę piratom. Chce skończyć z kradzieżą filmów
Foto: Shutterstock Foto: Facebook poinformował o zmianach

Facebook chce walczyć z piractwem. Firma zapowiedziała uruchomienie narzędzia, które ma przeciwdziałać kradzieży wideo - zdecydowana większość filmów umieszczanych na tym portalu społecznościowym pochodzi z innych serwisów.

Facebook podał, że nowa technologia ma ostrzegać twórców treści, gdy ich produkty zostaną bez zezwolenia umieszczone na Facebooku.

W sierpniu gwiazda YouTube Hank Green skrytykował giganta na swoim bloku. Zarzucił mu, że zbyt wolno reaguje na piractwo.

Coraz większy kłopot

Jak przypomina BBC, Facebook stara się rozwijać swoją działalność w segmencie wideo. W lipcu firma ogłosiła, że zamierza dzielić się swoimi przychodami z reklam wideo z twórcami treści. Według czerwcowego badania przeprowadzonego przez agencję reklamową Ogilvy, 73 proc. najpopularniejszych na Facebooku filmów została zgrana z innych witryn.

Społecznościowy gigant informuje też, że umożliwi wydawcom, którzy zgłoszą roszczenia do treści wnioskowanie o usunięcie postów.

Duży segment

W połowie sierpnia Facebook poinformował o wprowadzeniu nowych funkcji w Audience Network - narzędziu dla reklamodawców. Twórcy aplikacji będą mogli projektować reklamy zawierające m.in. automatycznie uruchamiające się filmy oraz kierować treści do odpowiednich grup odbiorców dzięki doskonalszym narzędziom profilującym.

Firma poinformowała w oświadczeniu, że nowe narzędzia w ramach Audience Network, umożliwiające projektowanie reklam, zostaną udostępnione deweloperom iOS oraz Androida.

Segment reklam mobilnych staje się dla Facebooka źródłem istotnych dochodów. W drugim kwartale 2015 r. przyniósł on 76 proc. ogółu zysków z reklam. Portal informuje, że jego użytkownicy uruchamiają każdego dnia 4 miliardy filmów. Średni czas odtworzenia wynosi jednak 3 sekundy, co skłoniło w czerwcu Facebooka do udostępnienia reklamodawcom możliwości zapłaty za wyświetlenie reklamy, dopiero po jej nieprzerwanym 10-sekundowym odtworzeniu przez użytkownika.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane