• rozwiń
    • WIG20 2317.17 +0.60%
    • WIG30 2667.09 +0.68%
    • WIG 59852.70 +0.63%
    • sWIG80 11656.13 +0.15%
    • mWIG40 4074.92 +0.95%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Afera w Volkswagenie

Diesle w Europie będą testowane na drogach. Przez aferę Volkswagena

Diesle w Europie będą testowane na drogach. Przez aferę Volkswagena
Foto: tvn24 Foto: spaliny

Kraje UE uzgodniły wstępnie, że od 1 września 2017 r. pomiary emisji spalin przez samochody z silnikiem Diesla przeprowadzane będą w warunkach drogowych, a nie tylko w laboratoriach. Limity emisji będą o połowę wyższe niż dla pomiarów laboratoryjnych.

Jak poinformowała Komisja Europejska, wstępne decyzje zapadły w komitecie technicznym, w którym zasiadają eksperci krajów unijnych. Nowe testy mają odzwierciedlać rzeczywiste poziomy emisji spalin przez samochody z napędem dieslowskim, czego - według KE - nie zapewniały pomiary przeprowadzane w laboratoriach.

Przez Volkswagena

Nie bez znaczenia dla podjętej decyzji był ujawniony niedawno skandal z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena, w których instalowano specjalne oprogramowanie zmniejszające emisje w trakcie testów.

- UE jest pierwszym i jedynym regionem na świecie, który wprowadza takie pewne metody pomiarów. I to nie koniec - oświadczyła komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska. Zapowiedziała także rewizję unijnych przepisów w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych.

Dwa etapy

Nowe zasady pomiarów emisji spalin wprowadzane będą w dwóch etapach, w których producenci samochodów będą musieli zmniejszać różnicę pomiędzy wynikami pomiarów laboratoryjnych a wynikami pomiarów w rzeczywistych warunkach drogowych. Od września 2017 r. w przypadku nowych modeli samochodów wartość pomiarów emisji spalin dokonywanych w warunkach drogowych będzie mogła być maksymalnie o 110 procent wyższa niż wartość testu w laboratorium. Do stycznia 2020 r. różnica ta będzie musiała zostać zmniejszona do 50 proc.

Ten harmonogram dotyczy nowych modeli. Na dostosowanie nowych samochodów ze starszych modeli producenci będą mieć więcej czasu: do września 2019 r. w pierwszym etapie oraz do stycznia 2021 w drugim etapie.

Według KE obecnie różnica między wynikami pomiarów wynosi około 400 proc.

Uzgodnienia krajów UE skrytykowały organizacje ekologiczne, których zdaniem limity są zbyt wysokie. Według organizacji Greenpeace obecne unijne limity emisji spalin przez samochody Diesla to 80 miligramów tlenku azotu na kilometr, a środowe uzgodnienia oznaczają, że do września 2019 r. samochody te będą mogły emitować ponad dwa razy więcej, bo 168 mg/km tlenku azotu, a od 2020 r. - 120 mg.

- Europejskie rządy nagradzają oszustów. Czy przebywały na innej planecie przez ostatnie kilka tygodni? Afera spalinowa pokazała, że ceną za uleganie presji przemysłu motoryzacyjnego jest zdrowie ludzi i zniszczenie środowiska. Zagraża to także konkurencyjności Europy - ocenił Jirzi Jerzabek z Greenpeace.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (5)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
ytrewqq
no wreszcie,przecież za tymi śmierdziuchami nie da się jeździć,wystarczy że tiry jeżdżą i smrodzą omijając drogi płatne,to jeszcze te kopciuchy,9/10 na szrot
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Przemysliciel
ale komedia.

A wiec de facto podniesione o 100% zostana limity zanieczyszczen ! I to tylko dlatego ze producenci nas oklamali.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ProcTRAIL
Lobbysci w ataku i to w dodatku z niezle wypchanymi teczuszkami!!!

Taki swiat a jedyne co obecnie nie smierdzi to kupa kasy!!!
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
SEBBAX
moim zdaniem powinno się zakazać produkcji silników diesla - nawet najnowszy diesel produkuje więcej szkodliwych substancji niż kilka starych silników benzynowych... a jeśli benzyniak jest na LPG to jest super ekologiczny...
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane