• rozwiń
    • WIG20 2342.51 -0.06%
    • WIG30 2679.16 -0.08%
    • WIG 60929.94 +0.05%
    • sWIG80 11959.82 +0.27%
    • mWIG40 4051.25 +0.39%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Apple Music chce zdetronizować Spotify. Prezentacja za kilka dni

Apple Music chce zdetronizować Spotify. Prezentacja za kilka dni
Foto: thecomeupshow - Shot by Drew: Drake - Wikipedia (CC BY 2.0) Foto: Ogromną zaletą Apple Music, w porównaniu do konkurencji, ma być szeroki wybór internetowych stacji radiowych, w których gospodarzami mają być gwiazdy takie jak Drake

Już za kilka dni Apple może uruchomić swój muzyczny serwis streamingowy - informuje "The Wall Street Journal", powołując się na anonimowe źródła z kierownictwa koncernu. Miesięczny dostęp do nielimitowanej muzyki ma kosztować 10 dolarów.

Oficjalna prezentacja nowego produktu ma nastąpić podczas rozpoczynającej się w najbliższy poniedziałek konferencji dla deweloperów - WWDC 2015.

Za darmo?

Jak informuje "The Wall Street Journal", Apple Music jest już praktycznie gotowe i ma być odpowiedzią na silną konkurencję ze strony Spotify.

Miesięczna opłata w wysokości 10 dol. ma pozwolić na dostęp do pełnej listy nagrań dostępnych w serwisie. Choć jak czytamy, Apple starało się jeszcze obniżyć tę kwotę do 8 dol.

Na razie nie poinformowano jednak o tym, ile utworów i od jakich wykonawców znajdzie się w ofercie.

Zdaniem amerykańskiej gazety, Apple w odróżnieniu od Spotify, nie zaoferuje użytkownikom możliwości słuchania muzyki za darmo w zamian za pojawiające się reklamy.

W ramach akcji promocyjnej ma być dostępnych tylko zaledwie kilkanaście darmowych utworów, które będą miały zachęcić do zakupu subskrypcji.

Ogromną zaletą Apple Music, w porównaniu do konkurencji, ma być szeroki wybór internetowych stacji radiowych, w których gospodarzami mają być gwiazdy takie jak Drake, czy Dr. Dre.

Negocjacje trwają

Kluczowe dla terminu prezentacji nowego produktu są jednak negocjacje z wytwórniami muzycznymi. Jak donosi bowiem "The Wall Street Journal", Apple nadal prowadzi rozmowy z Universal Music, Sony Music Entertainment oraz Warner Music Group.

W przypadku gdyby nie udało się ich zamknąć do poniedziałku, amerykański gigant może przesunąć prezentację nowego produktu streamingowego.

Silna konkurencja

Już w maju ub.r. Apple kupił amerykańskiego producenta sprzętu audio Beats za 3 miliardy dolarów. Eksperci potraktowali to jako zapowiedź czegoś więcej. Prognozowali bowiem, że gigantowi z Cupertino bardziej niż na słuchawkach zależało na raczkującym serwisie streamingowym Beats Music.

Oprócz największego konkurenta ze strony Spotify, Apple Music będzie musiał się zmierzyć także z innymi serwisami.

Pod koniec marca tego roku na rynku pojawił się bowiem kolejny serwis streamingowy - Tidal, należący do amerykańskiego rapera i biznesmena Jaya-Z. W promocji nowej usługi, wspierały go najgorętsze nazwiska w branży muzycznej, w tym Beyonce, Rihanna, Madonna i Kanye West.

Serwis dostępny jest także na polskim rynku. Na początek użytkownicy mogą skorzystać z bezpłatnego miesiąca próbnego. Później dostęp do usługi (Tidal Premium) będzie kosztować 19,99 zł miesięcznie. Za wersję z plikami o wysokiej jakości (Tidal HiFi) trzeba będzie zapłacić 39,99 zł. Konto aplikacji połączone jest z kontem usługi WiMP.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane