• rozwiń

Piłka zajmująca się domem i robot przynoszący rolkę. Nowinki z Las Vegas

Targi CES w Las Vegas. Materiał programu "Dzień na świecie" w TVN24 BIS Odtwórz: Targi CES w Las Vegas. Materiał programu "Dzień na świecie" w TVN24 BIS
Targi CES w Las Vegas. Materiał programu "Dzień na świecie" w TVN24 BIS "Źródło: Reuters"

Piłka ze sztuczną inteligencją, ratujący w toaletowej potrzebie robot oraz ekspresowa chłodziarka. To tylko część z nowości prezentowanych na tegorocznych targach Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Od ponad pół wieku do Las Vegas na największe targi technologiczne na świecie przybywają fani nowych technologii i twórcy gadżetów. W tym roku nie jest inaczej - swoje produkty zaprezentuje około 4 tys. firm, a gospodarze spodziewają się, że odwiedzi ich 170 tys. osób.

Podniebna taksówka

Na targach CES Uber i Hyundai zaprezentowali model podniebnej taksówki. Pojazd ma być w stanie zabrać na pokład pilota oraz czterech pasażerów. Zasięg taksówki ma wynosić 100 km, a prędkość maksymalna prawie 290 km/h.

Loty demonstracyjne mają się rozpocząć jeszcze w tym roku. Taksówka ma zostać oddana do użytku publicznego w 2023 roku, a pierwszymi miastami, w których będzie latać będą Dallas, Los Angeles oraz Melbourne.




Piłka pilnująca domu

To ma być służący XXI wieku. Zaprezentowany przez Samsunga robot Ballie wywołał spore poruszenie wśród zgromadzonej na targach publiczności. Ma kształt piłki, ma poruszać się za domownikami i spełniać ich życzenia. Z czasem nawet te niewypowiedziane.

Jest to robot oparty na sztucznej inteligencji, więc po pewnym okresie nauki sam będzie odgadywał potrzeby właścicieli. O brzasku odsłoni zasłony i obudzi, potem będzie instruktorem fitness, włączy i zaprogramuje odkurzacz itp.

Balli ma też być w stanie zaopiekować się mieszkaniem podczas nieobecności właścicieli. Oprócz typowych zadań domowych czy też wysłania transmisji wideo, ma też pocieszać strapionego nieobecnością swojego pana czworonoga.

Samsung nie podał, kiedy Ballie pojawi się na rynku i ile będzie kosztował.




Robot z rolką

Według szacunków przytaczanych przez "The Telegraph", przeciętny człowiek aż półtora roku życia spędza w łazience. Gigant Procter&Gamble chce pomóc ludziom, którzy właśnie w łazience znajdują się czasem w dość kłopotliwej sytuacji.

Firma-córka P&G - Charmin - na co dzień produkująca papier toaletowy, pokazała w Las Vegas dwukołowego robota, który uratuje będącego w potrzebie właściciela. Rollbot ma poruszać się podobnie do będących już na rynku odkurzaczy. Może zostać przyzwany smartfonem i przyjedzie z wybawieniem w postaci rolki papieru toaletowego.



Charmin nie wyjawił, kiedy robota będą mogli kupić przeciętni konsumenci. Firma wyjaśniła jednak, że pomysł na Rollbota to efekt wskazówek klientów, którzy często mówili o swojej największej frustracji.

Zresztą łazienkowych nowinek technologicznych na targach było więcej. Amerykańska firma Kohler pokazała słuchawki, których można używać pod prysznicem, a nowością od francuskiego producenta Mateo jest mata łazienkowa, który nie tylko sprawdza wagę, ale i ocenia posturę użytkownika.

Inteligentna skrzynka pocztowa

Sprzedaż internetowa z roku na rok zyskuje na popularności. Niestety coraz częściej zdarza się, że sprzed drzwi znikają paczki. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie powszechne jest zostawianie przesyłek na ganku. Kanadyjska firma Danby zaprezentowała Parcel Guard - inteligentną skrzynkę pocztową, która uchroni nasze przesyłki przed "paczkowymi złodziejami".

Skrzynkę można otworzyć kodem lub poprzez aplikację na smartfonie. Czujnik ruchu powie nam również, kiedy dokładnie paczka została dostarczona. Skrzynka musi być jednak cały czas podłączona do prądu i internetu. Jej koszt to 399 dolarów.

Ekspresowa chłodziarka

Przybycie na imprezę z ciepłym piwem lub winem nie będzie już problemem. Stworzona przez Akrama Boukai chłodziarka Juno jest w stanie schłodzić puszkę piwa w mniej niż minutę, w przypadku szampana może to potrwać 3-5 minut.

Napoje są schładzane poprzez niezwykle szybie wirowanie, dzięki czemu ciepło "ucieka" z płynów. Co ważne - według zapewnień producenta - po otwarciu, nawet napojów gazowanych, zawartość puszki czy butelki "nie wystrzeli" nam w twarz. Obecnie koszt Juno to 199 dolarów.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane