• rozwiń
    • WIG20 2207.25 -1.02%
    • WIG30 2509.43 -0.87%
    • WIG 58447.30 -0.69%
    • sWIG80 11609.77 +0.04%
    • mWIG40 3809.56 +0.31%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

CD Projekt chce podbić USA. Pomoże "Wiedźmin 3"

CD Projekt chce podbić USA. Pomoże "Wiedźmin 3"
Foto: CD Projekt Foto: Premiera "Wiedźmina 3" zapowiedziana jest na maj

CD Projekt ogłosił skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2014 i przedstawił swoje plany na nadchodzące miesiące. Firma zamierza przede wszystkim skupić się na końcowym etapie produkcji i intensywnej promocji gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" - zapowiedzianej na 19 maja.

Ostatni rok CD Projekt poświęcił przede wszystkim produkcji i przygotowaniom do premiery "Wiedźmina 3” - w licznych plebiscytach ogłaszanego najbardziej wyczekiwaną premierą 2015.

Mniej, ale wciąż dużo

W oczekiwaniu na wydanie nowego kasowego tytułu, zyski ze sprzedaży produktów firmy zmalały względem ubiegłego roku, wciąż jednak utrzymują się na wysokim poziomie. Po wzroście w poprzednim miesiącu (z ok. 16 zł na początku lutego do 18 zł na początku marca), kurs akcji firmy utrzymuje się na stabilnym podwyższonym poziomie przekraczającym 18,3 zł.

- Na razie udało nam się przebić do czołówki pierwszej ligi jeśli chodzi o percepcję. "Wiedźmin 3: Dziki Gon" jest obecnie jedną z kilku najbardziej oczekiwanych gier wideo na świecie, o czym świadczy ponad 200 przyznanych nagród i blisko 80 okładek międzynarodowych magazynów - powiedział Adam Kiciński, prezes grupy CD Projekt.

Już teraz powstają pierwsze wczesne recenzje oparte na wersji testowej nowego "Wiedźmina", pisane przez "najważniejszych dziennikarzy branżowych na świecie" – twierdzą przedstawiciele grupy. Jeszcze przed premierą egzemplarze recenzenckie „Wiedźmina 3” mają trafić do kilkuset redakcji. Pytani o stan prac, pracownicy CD Projekt powtórzyli zapewnienia o „usuwaniu ostatnich błędów”. Płyty do wersji pudełkowej mają być tłoczone od połowy kwietnia – na ok. 5 tygodni przed premierą.

Prezes CD Projekt podkreśla, że „to dopiero początek działań promocyjnych”. W planach firmy jest szeroko zakrojona, intensywna kampania reklamowa w amerykańskiej telewizji i w kinach. Całkowity budżet promocyjny gry wynosi 35 mln dolarów, w porównaniu z 10 mln dolarów na promocję „Wiedźmina 2” i zaledwie 2,5 mln wydanych na promocję pierwszej części gry. Znaczna większość wydatków na promocję skoncentrowanych jest na Ameryce Północnej, głównie USA.

Nie tylko "Wiedźmin"

Równolegle z „Wiedźminem 3” światową premierę będzie miał inny duży projekt firmy: GOG Galaxy, nowa platforma cyfrowa mająca pozwolić na lepszą konkurencję ze Steamem. Szczegóły projektu są utrzymywane w tajemnicy. Przedstawiciele firmy wskazywali jednak na znaczny rozwój GOG.com. Obecnie z platformą współpracuje już ponad 300 partnerów biznesowych, co pozwoliło na poszerzenie oferty sklepowej do przeszło 900 tytułów. W I kwartale 2015 ruszyła również wersja niemieckojęzyczna GOG. Jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęto sprzedaż w walutach innych niż dolary – m.in. funty brytyjskie i euro. Działa również wersja francuska.

Nie podano żadnych dodatkowych szczegółów względem innych planów CD Projekt – wiadomo jedynie, że w 2015 roku poza „Wiedźminem 3” ukaże się jeszcze jedna większa gra: „Cyberpunk” oraz dwie mniejsze produkcje.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane