• rozwiń
    • WIG20 2233.44 -0.68%
    • WIG30 2529.67 -0.76%
    • WIG 58677.89 -0.78%
    • sWIG80 11556.50 -0.29%
    • mWIG40 3747.03 -0.88%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:11

Dostosuj

Apple przeprasza za "błąd 53". I robi coś jeszcze

Apple przeprasza za "błąd 53". I robi coś jeszcze
Foto: apple.com Foto: Nowy iPhone 6s

Apple zmienia zdanie i przeprasza użytkowników iPhone’a za tzw. błąd 53. Usterka pojawiała się w telefonach, które były reperowane przez nieautoryzowane serwisy. Amerykański gigant wypuszcza oprogramowanie, które ma usunąć nieprawidłowości.

Użytkownicy, którzy zlecili naprawy w serwisach nie należących do Apple’a doznali dużego rozczarowania, bowiem ich urządzenia przestały poprawnie funkcjonować. Podczas aktualizacji, bądź instalacji z poziomu aplikacji iTunes, pojawiał się nagle komunikat o tajemniczym "błędzie 53".

Środki ostrożności i niedogodności

Poprzednio Apple zapewniał, że błąd był związany ze "środkami ostrożności”, które miały zapobiec nieuczciwym transakcjom i chronić dane właścicieli przed nieuprawnionym dostępem.

Teraz jednak firma zmieniła zdanie i wypuściła specjalne oprogramowanie. Użytkownicy niesprawnych iPhone’ów w prosty sposób mogą przywrócić swoje urządzenia do życia za pośrednictwem aplikacji iTunes na komputerach Mac lub PC.

W oświadczeniu, Apple przekazał, że „błąd 53” pojawia się w momencie, gdy urządzenie napotyka problem ze standardowym zabezpieczeniem, które bada poprawność działania skanera linii papilarnych.

Firma poinformowała w komunikacie: „Przepraszamy za wszelkie niedogodności, ta funkcja została zaprojektowana jako test fabryczny i nie miała w żaden sposób dotykać naszych klientów. Każdy, kto zapłacił za spowodowaną błędem wymianę iPhone’a na nowy, powinien skontaktować się z AppleCenter celem otrzymania zwrotu pieniędzy”.

Logiczne tłumaczenia

- Dla mnie był sporo logiki w tłumaczeniach dotyczących tzw. błędu 53 - stwierdził Ben Wood, analityk mobilny w CCS Insight. - Jeśli używasz odcisku palca do odblokowania danych wrażliwych, bądź dokonywania płatności, a pojawia się możliwość, że ktoś mógłby zastąpić ekran i zmodyfikować moduł, by przejąć potem kontrolę nad twoim telefonem, to nie jest wcale dobra rzecz - wyjaśnił.

Wood przypomina jednak, że reakcja Apple'a po ujawnieniu problemów z "błędem 53" była bardzo ostra.

Celowe zniszczenia

Pojawiły się nawet informacje, że firma celowo niszczy smartfony użytkowników, którzy naprawiają swoje iPhone’y poza autoryzowanymi serwisami i wykorzystują nieoryginalne zamienniki.

Szczególnie oburzeni właściciele telefonów z powodu „błędu 53”złożyli zbiorowy pozew przeciwko Apple’owi. - Myślę, że decyzja Apple’a była rozsądna - stwierdził Wood, komentując zmianę stanowiska firmy. - Jeśli znaleźli sposób, by umożliwić ludziom naprawę telefonów, to naprawdę świetna wiadomość - dodał.

Na forach dyskusyjnych Apple’a użytkownicy pozostawiają przychylne komentarze i nie kryją zadowolenia z pomyślnego rozwiązania sytuacji.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane